Wat is Google Tag Manager?

Google Tag Manager (GTM) is een gratis Tag Management Systeem (TMS) voor het aanmaken en beheren van tags op je website of app. Hiervoor is geen tot weinig technische kennis nodig, en er hoeft ook niet geprogrammeerd te worden in de website zelf.

Via Google Tag Manager installeer je bijvoorbeeld een Google Analytics meetcode, Hotjar Tracking Code, LinkedIn Pixel of een eigen stukje HTML-code in een handomdraai. Bovendien beheer je al je tags op één centrale plaats.

Start met Google Tag Manager

Onze Google Tag Manager werkwijze

Zin in koffie?

We vertellen graag alles over Google Tag Manager

Google Tag Manager is als Tag Management Systeem gratis te gebruiken vanuit Google. Dit systeem is bijvoorbeeld ook nodig om Google Analytics 4 in te richten. Werk je nog niet met Tag Manager we helpen je graag opweg.

Ik wil graag sparren

Hoe stel je Google Tag Manager in?

Google Tag Manager is redelijk gecompilceerd. We proberen je graag mee te nemen in de wereld van Tag Manager:

1) Een webontwikkelaar voegt de Google Tag Manager snippet toe aan de broncode van zijn website. De snippet is een stukje JavaScript dat GTM op een pagina laat werken.

2) Tags worden toegevoegd binnen de GTM interface – coderen is niet nodig! Binnen GTM kun je ook triggers instellen die bepalen wanneer bepaalde tags moeten afgaan (hierover later meer).

3) Als iemand een pagina bezoekt waar de GTM container snippet is toegevoegd, doorloopt GTM de triggervoorwaarden voor elke tag die in de container aanwezig is. Als aan alle voorwaarden is voldaan dan gaat de tag af en stuurt gegevens terug naar de beoogde bestemming (bv. Analytics). Als aan geen enkele voorwaarde is voldaan dan vuurt de tag niet.

4) Dat is het! Door GTM te gebruiken kun je gemakkelijk alle tags op je site beheren zonder zelf code te hoeven bewerken!

Een lastig proces wat tijd kost zonder ervaring!

Het voordeel van Google Tag Manager

Je Google Tag Manager (GTM) tags goed inrichten kan je bedrijf tijd en geld besparen. Wat dacht je van de onderstaande 5 redenen?

1. Houd je gegevens schoon

GTM tags verzamelen gegevens die van vitaal belang zijn voor je bedrijf, zoals verkoopconversies en website interacties. Deze gegevens moeten nauwkeurig zijn om goede zakelijke beslissingen te kunnen nemen.

Epurple kan ervoor zorgen dat je gegevens zuiver zijn door validatie via je webserver logs. We kunnen ook helpen filters en triggers op te zetten om slechte gegevens uit je rapporten te houden.

2. Verbeter de snelheid van tag implementatie

Hoe sneller je over nauwkeurige gegevens kunt beschikken, hoe beter. GTM tags zelf implementeren kan een tijdrovend proces zijn, vooral als je niet vertrouwd bent met codering of webontwikkeling. Epurple is gespecialiseerd in GTM en kan snel en efficiënt tags voor je implementeren.

Wil je meer weten over Google Tag Manager en de mogelijkheid van uitbesteding?

Kom langs voor een bakkie!

Kennismaken?

Heb je een specifieke vraag of ben je geïnteresseerd in onze dienstverlening? Kom dan gerust eens bij ons langs voor een bakkie! Je kan eenvoudig contact met ons opnemen via de onderstaande button of het contactformulier. Wij zien je aanvraag graag tegemoet. Tot snel!

Neem direct contact op