img

Zoekmachine Optimalisatie

Wil jij de Zoekmachine Optimalisatie van je website graag uitbesteden bij een ervaren, datagedreven online marketing bureau? Zoek dan niet verder! Wij helpen onze opdrachtgevers namelijk al jaren bij het verhogen van het aantal gratis en relevante bezoekers. Dit doen we door hogere organische posities te behalen in de zoekmachines. Benieuwd hoe dit precies in zijn werk gaat? Lees dan snel verder!
  • Behaal topposities in de zoekmachine op zoektermen waar jouw doelgroep naar zoekt;
  • Ga de strijd aan met je concurrenten door een ijzersterke zoekmachine optimalisatie strategie.

De belangrijkste onderdelen van Zoekmachine Optimalisatie

Icon
SEO Strategie
Op basis van jouw huidige situatie, middelen en doelstellingen ontwikkelen wij een passende strategie om je doelgroep te bereiken.
Icon
SEO Audit
Tijdens een SEO audit keren we je website binnenstebuiten en onderzoeken op welke vlakken jij je website kunt optimaliseren om meer bezoekers uit Google te halen.
Icon
Consultancy
Wanneer je niet over de juiste mensen of kennis beschikt adviseren en begeleiden wij je om je website beter vindbaar te maken in de zoekmachine
Icon
Website Migraties
Als je een nieuwe website aan het bouwen bent loop je risico om te dalen in organische bezoekersaantallen. We helpen je graag de juiste keuzes te maken om dit te voorkomen.

Zoekmachine Optimalisatie uitbesteden?

Google ’s algoritme beoordeelt websites op wel meer dan 200 verschillende factoren. Op basis van die ranking factoren rangschikt Google ook jouw website binnen de zoekresultaten. Veel ondernemers hebben geen tijd om hier veel aandacht aan te besteden. Geldt dat ook voor jou? Denk dan eens aan het uitbesteden van je zoekmachine optimalisatie werkzaamheden aan een professioneel zoekmachine optimalisatie bureau zoals Epurple!

Ongeacht het soort product of dienst dat je verkoopt via je website, is zoekmachine optimalisatie onmisbaar geworden in het behalen van online resultaat. Daarom geloven wij in een gepersonaliseerde zoekmachine optimalisatie strategie. Zo blijf jij altijd voorop lopen in de online concurrentiestrijd!

Wat is Zoekmachine Optimalisatie?

Zoekmachine optimalisatie, ook wel SEO genoemd, is het optimaliseren van je website op basis van de richtlijnen van Google. Bij SEO zijn zowel de inhoud van de website (SEO Copywriting), de technische basis (Website performance) van de website en de interne/externe linkstructuur belangrijke aspecten. Door deze aspecten te optimaliseren komt je website uiteindelijk hoger in de zoekresultaten en komen er meer bezoekers op jouw website. Dit vergroot de kans op een conversie (aankoop, inschrijving, offerteaanvraag etc).

Om dit te bereiken moet de zoekrobot van een zoekmachine tot in detail kunnen vaststellen waar je website precies over gaat. Van alle zoekmachines is Google de meest gebruikte zoekmachine in Nederland. Om te zorgen dat je voldoet aan alle richtlijnen van Google zijn er dus wel meer dan 200 factoren die meespelen in de ranking van zoekresultaten in zoekmachines. Daarbij wordt het steeds belangrijker om je specifiek te richten op het bieden van een uitstekende gebruikerservaring.

Haal meer omzet uit je website

Onze specialisten helpen je graag verder met het realiseren van jouw doelstellingen.

Onze Zoekmachine Optimalisatie werkwijze

Voor we aan de slag gaan met het optimaliseren van je website starten we altijd met een vrijblijvende kennismaking. Hier brengen we jouw wensen zo duidelijk mogelijk in kaart. Op basis hiervan formuleren wij een gezamenlijke doelstelling (KPI) waarop we de zoekmachine optimalisatie campagnes gaan inrichten. Om je een beter beeld te geven van de werkwijze die wij hanteren hebben we ons zoekmachine optimalisatie stappenplan voor je uitgewerkt:

Onderzoek Naar Jouw Doelgroep En De Fasen In De Klantreis

We starten het stappenplan met een onderzoek. Zo kijken we hoe jouw voornaamste doelgroepen er uit zien, wat ze kenmerkt en hoe we deze het beste kunnen bereiken. Daarnaast bekijken we de verschillende fasen van de klantreis die jouw doelgroep doorloopt. Zo weten we precies op welke momenten we kunnen inspelen.

img
img

Zoekwoordonderzoek

Vervolgens onderzoeken we op welke zoektermen je doelgroep, in de verschillende fasen van het aankoopproces, zoeken in de verschillende zoekmachines. Het zoekwoordonderzoek dient ook als 0-meting van jouw organische vindbaarheid. We brengen de termen waar je al wel op gevonden wordt namelijk ook in kaart. Zo weet je precies hoe je website er op dit moment voor staat.

SEO Audit

De SEO audit die we uitvoeren moet je eigenlijk zien als de APK keuring van je website. We analyseren je website op meer dan 60 onderdelen die belangrijk zijn voor de vindbaarheid in Google. Op basis van deze keuring stellen we een helder advies voor je op. Zo heb jij kant-en-klare adviespunten waar je direct mee aan de slag kunt.

img
img

Strategie En Doelstellingen

Als alle onderzoeken en analyses eenmaal zijn afgerond kunnen we verder. Vanuit onze rol als seo expert stellen wij een heldere en persoonlijke strategie voor je op. Zo weten we allebei waar we naartoe gaan werken. In overleg stemmen we doelstellingen af waar we gedurende de samenwerking op kunnen sturen.

Landingspagina’s Optimaliseren

Op de korte termijn richt de strategie zich vaak op het optimaliseren van de landingspagina’s van je website. Hierbij richten wij ons op het verbeteren van de vindbaarheid, conversies en doorklikratio’s vanuit de zoekmachine.

img
img

Content Genereren

Zodra de huidige pagina’s van je website geoptimaliseerd zijn kunnen we aan de slag met het uitbreiden van de website door middel van het genereren van nieuwe content. Dit doen we geheel op basis van het zoekwoordonderzoek en de strategie die we voor je opgesteld hebben. Wij kunnen het schrijven van teksten voor je oppakken, maar we kunnen je hier ook in begeleiden als het liever zelf doet.

Autoriteit Verhogen

Op de lange termijn focussen wij ons op het uitbreiden van de autoriteit van je website. Dit doen we door middel van linkbuilding. Door zoveel mogelijke relevante en kwalitatieve backlinks te genereren krijgt jouw website in de ogen van Google steeds meer autoriteit. Dit heeft een zeer positief effect op de prestaties van je website.

img
img

Evalueren & Bijsturen

Wij doen er alles aan om jou zo goed mogelijk van dienst te zijn. Daarom rapporteren we maandelijks onze werkzaamheden en de behaalde resultaten. We richten standaard een persoonlijk dashboard voor je in dat je realtime kunt inzien. In overleg is het uiteraard mogelijk om tussentijds bij te sturen als het resultaat niet naar wens is.

De Zoekmachine Optimalisatie van je website uitbesteden?

Benieuwd geworden naar de mogelijkheden? Neem direct contact op!

We nemen binnen 24 uur contact op om een afspraak in te plannen.

Bas Kloet

Sr. SEO Specialist | Huismus

Bas, niet te verwarren met Bassie de clown, is zoekmachine optimalisatie specialist bij Epurple. Hij kent Google op zijn duimpje en adviseert klanten dagelijks over het verhogen van hun organische posities, het verbeteren van de gebruikerservaring en het aantrekken van de juiste bezoekers.

Bas kan niet ophouden over nieuwe voorvleugels en bandenstrategieën in de Formule 1. Hij kan in zijn vrije tijd ook best aardige plaatjes schieten en verslindt flink wat series op Netflix.

Bas in zoekwoorden:

“ Zoekmachine optimalisatie, Klantreizen, Zoektermen, Conversie, Google Analytics, Google Tag Manager, Google Mijn Bedrijf, Fotografie, Reddit, Spotify.”

De voordelen van Zoekmachine Optimalisatie

Het optimaliseren van je website op verschillende vlakken en daarmee voldoen aan de richtlijnen van Google levert je natuurlijk een aantal voordelen op. Zoekmachine Optimalisatie zorgt er dan ook voor dat je:

  • Op hogere posities in Google rankt;
  • Beter vindbaar bent op relevante termen;
  • Minder geld kwijt bent aan advertenties in de zoekmachine;
  • Een gebruiksvriendelijke website hebt.

Wil je meer weten over de voordelen van Zoekmachine Optimalisatie of wil je weten hoe lang het duurt voor je jouw investering terug hebt verdiend? Neem dan gerust contact op met Bas Kloet. Hij helpt je graag op weg in de wereld van Zoekmachine Optimalisatie. Bel Bas direct op: 030 227 05 94.

Wat onze klanten zeggen over onze Zoekmachine Optimalisatie

"Ervoor zorgen dat ons bedrijf minimaal op de eerste pagina van Google's zoekresultaten staat, is de allerbeste marketinginvestering die wij ooit hebben gedaan"
Hans van de Ven
Hans van de Ven
Algemeen Directeur Please

Waar onze SEO specialisten goed in zijn

Technische SEO

Wanneer wij een website optimaliseren op het gebied van technische SEO houden wij ons voornamelijk bezig met de indexeerbaarheid van de website en het feit of deze op de juiste manier gecrawld kan worden.

Daarnaast vallen ook alle technische processen die de zichtbaarheid van een website verbeteren onder het begrip technische seo. Hierbij moet je onder andere denken aan: sitemaps, meta-tags en JavaScript en CSS bestanden.

img
img

SEO analyses en audits

Met onze SEO audit analyseren wij een website op de onderdelen die het meest belangrijk zijn voor de vindbaarheid in Google. Zo weet je direct hoe je website er aan toe is en wat de actiepunten zijn om nóg beter gevonden te worden!

Waar de SEO audit vaak eenmalig wordt uitgevoerd, voeren wij ook doorlopende analyses uit. Zo controleren we maandelijks of per kwartaal onder andere de concurrentie, het backlink profiel en de technische staat van de website.

Daarnaast houden we ook de laatste ontwikkelingen binnen SEO land in de gaten. Wanneer er belangrijke nieuwe updates gelanceerd worden vanuit Google, dan zitten wij hier direct bovenop. Zo voeren we sinds kort ook E-A-T (nieuwe rankingfactor) analyses uit voor onze klanten.

Tot slot duiken we graag in de data uit bronnen als Google Analytics, Search Console en Tag Manager. We trekken verbanden en kunnen vrijwel al je wensen inzichtelijk maken in een persoonlijk dashboard!

Website migraties

Een website migratie vindt plaats wanneer er aanzienlijke veranderingen aan een website gedaan worden, of wanneer er een hele nieuwe website gemaakt wordt. Hierdoor verandert de zichtbaarheid van een website in de zoekmachine vaak zodanig dat er een website migratie gestart wordt.

Tijdens een website migratie ontzorgen wij de klant én de ontwikkelaar door niet alleen mee te denken over de SEO vriendelijkheid van de nieuwe website, maar ook over het design, de structuur en de inhoud van de website.

Richting de livegang bereiden wij het redirect document voor en zorgen we dat alles soepel kan verlopen.

Of een website migratie geslaagd is of niet is echter pas een tijd na de livegang zichtbaar. Een nieuwe of sterk aangepaste website heeft vaak een drop in verkeer tot gevolg. Voor, tijdens en na de website migratie doen we er dus alles aan om deze drop te minimaliseren. Als dit lukt, dan is de website migratie geslaagd!

img
img

Content strategieën

Consistent content schrijven en publiceren op je website is nog steeds een van de belangrijkste pijlers van SEO. Onze specialisten stellen dan ook graag een content strategie voor je op.

Deze strategie hangt altijd volledig samen met de overkoepelende online marketing strategie. Hierdoor weet je zeker dat de content die je schrijft volledig aansluit op de wensen van je bezoekers binnen de verschillende fasen van de customer journey. Ook zorgen wij ervoor dat je gebruikt maakt van de juiste zoekwoorden!

Tot slot maken we ook vaak een overzichtelijke content planning en persoonlijk dashboard ter ondersteuning van de strategie. Zo weet jij altijd waar wij mee bezig zijn en evalueren wij samen aan de hand van dezelfde data!

Ben je zelf begonnen met een van de bovenstaande onderdelen maar kom je er niet helemaal uit? Schakel dan gerust onze hulp in! We nemen het graag van je over of ondersteunen je vanuit een consultancy rol zodat je zelf de touwtjes in handen blijft houden!

Gratis website scan aanvragen

Ontvang direct een SEO analyse met verbeterpunten om jouw website te optimaliseren!
animationanimationanimation

Waarom een website zoekmachine optimalisatie nodig heeft

Een van de meest gestelde vragen over zoekmachine optimalisatie of SEO is waarom een website het nodig heeft.

Het antwoord is, heel plat gezegd, dat het toepassen van SEO principes op je website er na verloop van tijd altijd voor zorgt dat je meer website bezoekers aantrekt. Dit komt natuurlijk omdat je met SEO hoger in de zoekresultaten van bijvoorbeeld Google probeert te komen. Hoe hoger je hier staat op verschillende zoektermen, hoe aannemelijker het is dat bezoekers op jouw website terecht komen.

Google geeft heel duidelijk aan waar een website in haar ogen aan moet voldoen. Door hier actief mee aan de slag te gaan vergroot je dus de kans om hoger in de zoekresultaten te komen. Ga je niet aan de slag met SEO? Dan wordt het heel lastig om hoger in de resultaten te komen en meer bezoekers naar je website te trekken.

Daarnaast zorgt het feit dat je dankzij SEO meer bezoekers op je website ontvangt er indirect ook voor dat je meer nieuwe klanten en leads binnenkrijgt.

Tot slot is het voor beginnende ondernemers vaak interessanter om met SEO te beginnen dan met zoekmachine adverteren. Dit komt omdat SEO eigenlijk een ‘gratis’ werkwijze is. Je hoeft niet te adverteren om resultaten te zien. Het gaat puur om het investeren van tijd om te begrijpen waar voor jouw website de kansen liggen en dit vervolgens te implementeren. Dit betaalt zich na verloop van tijd eigenlijk altijd uit!

Het verschil tussen SEO en SEA (adverteren)

Het belangrijkste verschil tussen SEO en SEA is dat SEO een ‘gratis’ werkwijze is en SEA een betaalde.

Waar je bij SEO zoals gezegd zelf aan de slag gaat met je website om zo hoger in de zoekresultaten te komen. Kun je er bij SEA voor kiezen om te betalen om bovenaan in Google te staan.

De advertenties staan in Google dan ook altijd helemaal bovenaan in de zoekresultaten. Vaak worden er 3 advertenties getoond. Daaronder zijn de organische (SEO) resultaten pas zichtbaar.

Wanneer je gaat adverteren in een zoekmachine als Google, dan betaal je vaak een bepaald bedrag per keer dat er op je advertentie geklikt wordt. Dit noemen we ook wel de kosten-per-klik. Wanneer je dag budget op is, dan worden je advertenties niet meer getoond. Terwijl je SEO resultaten altijd blijven staan, tenzij de concurrentie je weer een stapje voor is.

De rood onderstreepte zoekresultaten zijn SEA advertenties

img

Tot slot is SEO zoals gezegd een strategie waar je op de lange termijn de vruchten van plukt. Bij SEA werkt dit precies andersom. Hier ligt de focus namelijk vooral op het realiseren van zoveel mogelijk resultaten in zo min mogelijk tijd tegen zo min mogelijk kosten.

Samenvattend geeft de onderstaande tabel een goed beeld van de verschillen tussen SEO en SEA:

SEO

Gedetailleerd conversies bijhouden 40%
Relevante bezoekers 60%
Targeten op basis van locatie 40%
Direct resultaat 40%
ROI eerste 6 maanden 20%
ROI na 6 maanden 100%

SEA

Gedetailleerd conversies bijhouden 80%
Relevante bezoekers 80%
Targeten op basis van locatie 80%
Direct resultaat 80%
ROI eerste 6 maanden 40%
ROI na 6 maanden 40%

Waarom SEO een lange termijn strategie is

Wanneer je begint met SEO moet je je goed realiseren dat dit echt een proces voor de lange termijn is. Het duurt doorgaans namelijk een aantal maanden voordat een website zichtbaar meer verkeer aantrekt via de zoekmachine.

Zeker wanneer je doorlopend bezig blijft met het toepassen van SEO zal dit resultaat na verloop van tijd steeds verder groeien. Hierdoor zijn de behaalde resultaten bij SEO na twaalf maanden altijd groter dan na bijvoorbeeld zes maanden.

Als de website op technisch vlak in orde is, er voortdurend relevante content wordt geschreven en er voldoende nieuwswaarde is waardoor de website op relevante plekken wordt genoemd, zal het resultaat zich langzaam opbouwen.

Ook de zoekmachines spelen een rol in het feit dat SEO een lange termijn strategie is. Zoals je begrijpt bestaan er inmiddels enorm veel websites. Al deze websites moet Google regelmatig bekijken, beoordelen en indelen in haar zoekresultaten. Het is dus niet realistisch dat Google jouw website iedere dag even bekijkt om te zien of er nieuwe dingen zijn.

Wanneer je een wijziging aanbrengt of iets nieuws publiceert op je website wat de SEO ten goede komt, dan kan het zo maar zijn dat het een week (of zelfs langer) duurt voordat Google dit opmerkt. Vervolgens duurt het ook nog even voor Google dit meeneemt in haar beoordeling van je website en dus de rangschikking van haar resultaten.

De kosten van zoekmachine optimalisatie

De kosten van zoekmachine optimalisatie verschillen natuurlijk per website. Afhankelijk van het aantal optimalisaties wat doorgevoerd kan worden en het aantal fouten wat verholpen moet worden maken wij een inschatting van de uren die wij nodig hebben om dit voor je op te pakken.

Je kan er in ieder geval vanuit gaan dat je vooral wanneer je begint met SEO je in het begin veel tijd en geld zal moeten investeren om alles op de rit te krijgen. Wanneer alles voor een groot deel soepel loopt, nemen de maandelijkse of jaarlijkse kosten steeds verder af. Dit komt omdat je dan meer bezig bent met het onderhouden van je website in plaats van het uitbreiden en vernieuwen van je website.

De verhouding tussen investering en resultaat is in onderstaande grafiek weergegeven.

img

Succesvolle SEO cases

Benieuwd naar de resultaten die onze SEO specialisten gerealiseerd hebben voor onze klanten? Bekijk dan een van de onderstaande klant cases!

Veelgestelde vragen over Zoekmachine Optimalisatie

Nieuwsgierig? Lees de gerelateerde Zoekmachine Optimalisatie artikelen!

Onze SEO Trainingen:

SEO Training
SEO Training
  • Datum: Op aanvraag
  • Tijd: 13:00 - 17:00
  • Locatie: Edisonbaan 14C Nieuwegein
  • Certificaat: Ja
  • Maximaal 10 plekken

499

Schrijf je snel in!

Gegeven door een expert

SEO Training: Expert
SEO Training: Expert
  • Datum: Op aanvraag
  • Tijd: 13:00 - 17:00
  • Locatie: Edisonbaan 14C Nieuwegein
  • Certificaat: Ja
  • Maximaal 10 plekken

499

Schrijf je snel in!
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!