img

Online strategie

Tegenwoordig zijn de mogelijkheden op het gebied van online marketing en alles wat daarbij hoort eindeloos. Een goede online marketing strategie is hierdoor essentieel geworden.
  • Helder per stap in de customer journey wat de doelstellingen en KPI's zijn;
  • Duidelijke KPI's waar wij op sturen;
  • Een strategie volgens het bewezen REAN model;
  • Een duidelijke campagne structuur.
Icon
Een strategie volgens het REAN model
De afkorting REAN staat voor de vier verschillende fasen in de customer journey van een (potentiële) klant; Reach, Engage, Activate en Nurture.
Icon
Onze werkwijze
Samenwerken, daar geloven wij in! Zo zorgen we voor meetbare resultaten. Jij hebt dus altijd en overal inzicht in je ROI!
Icon
De voordelen van een persoonlijke strategie
Een persoonlijke online marketing strategie zorgt niet alleen voor heldere doelstellingen. Je hebt ook nog eens volledig inzicht in de doelgroep.
Icon
De Customer Journey centraal
We doen er alles aan om binnen iedere stap van de customer journey zichtbaar te zijn op de online kanalen die de doelgroep gebruikt.

Haal meer omzet uit je website

Onze specialisten helpen je graag verder met het realiseren van jouw doelstellingen.

Justin & Mike

Online Strategen

“Als online strategen gaan Justin & Mike maar wat graag voor je aan de slag met het uitdenken van een persoonlijke strategie. Door een mix van ervaring, kansen signaleren, het gebruik van de nieuwste tools en het analyseren van de juiste data is geen uitdaging te groot."

Justin en Mike in zoekwoorden:

“Stressbestendig, Humor, Koffie lovers, Competitief, Ondernemen, Ambitie.”

Online Marketing Strategie

Ontbreekt er structuur in de wijze waarop jij nieuwe klanten probeert te werven? Heb je geen idee hoe je de doelgroep aan moet spreken of uit welke personen je doelgroep überhaupt bestaat? Dan is een online marketing strategie zeker iets voor jou!

Een online strategie is het stramien voor al jouw marketing campagnes. Hierin worden onder andere de kpi’s, de doelstellingen en de wijze waarop de doelgroep bereikt dient te worden bepaald.

Voordelen van een Online Marketing Strategie

Een persoonlijke online marketing strategie levert vaak de volgende voordelen op:

  • Heldere doelstellingen;
  • Gebruik van de juiste (advertentie) kanalen;
  • Duidelijke en heldere KPI’s waar we op sturen;
  • Volledig inzicht in de doelgroep;
  • Uitgewerkte campagneflow;
  • Per onderdeel een van de customer journey een passende aanpak;
  • Duidelijke planning en benodigdheden.

Om er zeker van te zijn dat de online strategie helemaal aansluit bij je wensen brengen wij graag de volledige Customer Journey van de doelgroep in kaart. Zo spelen we per stap van de customer journey in op de behoefte van de doelgroep met speciale campagnes.

Werkwijze online strategie

Bij de werkwijze die Epurple hanteert voor het opstellen van jouw online strategie staat de klant centraal en werken we samen aan jouw persoonlijke doelen en strategie. We houden je onder andere op de hoogte van de behaalde resultaten, gesignaleerde kansen en mogelijkheden en stellen een persoonlijk aanspreekpunt beschikbaar. Hierdoor is er altijd de mogelijkheid om te sparren over nieuwe ideeën en campagnes.

Het grote voordeel van het uitbesteden van jouw online strategie bij Epurple is dat wij in samenspraak met jou een strategie creëren die perfect aansluit op jouw unieke situatie. Daarnaast houden we ook rekening met de ambities, doelgroepen en verwachtingen van jouw organisatie. Zo werken we samen aan een heldere online strategie met meetbare resultaten.

  • Inzicht in return on investment (ROI);
  • Hogere acceptatie van online kanalen in jouw organisatie.

Keuzes maken en prioriteiten stellen

Als belangrijkste input voor het opstellen van jouw online strategie gebruiken wij datgene dat jij graag met je organisatie wilt bereiken en de wensen van de doelgroep. Als dit in kaart is gebracht volgt het proces van keuzes maken en prioriteiten stellen. De onderwerpen die we hier bekijken zijn onder andere:

Strategische meeting met specialisten
Tijdens een strategische meeting maak je kennis met onze specialisten. Zij vragen alles uit wat ze nodig hebben om jouw strategie op te kunnen stellen.
De wensen en doelstellingen
Tijdens de strategische meeting brengen we natuurlijk ook direct jouw wensen en persoonlijke doelstellingen uitgebreid in kaart.
Opstellen persoonlijke strategie
Jouw persoonlijke strategie wordt op maat gemaakt door onze specialisten. Vervolgens komen wij deze graag bij jullie pitchen en verwerken we eventuele feedback!
Maandelijks rapport met voortgang en resultaten
Iedere maand ontvang je van ons een uitgebreid overzicht van de behaalde resultaten en de voortgang voor wat betreft de KPI's die zijn opgesteld.
Samen meer leads genereren
Aan de hand van jouw persoonlijke online strategie doen wij er alles aan om zoveel mogelijk leads te genereren.
Aanwezig in de customer journey
Dankzij jouw persoonlijke online strategie ben je op verschillende kanalen zichtbaar in iedere stap van de customer journey die je klanten doormaken.

Een belangrijk onderdeel in het bepalen van de juiste online strategie is SEO (zoekmachine optimalisatie). Wil jij meer weten over wat SEO is? Hoe SEO in elkaar zit? En wat de ontwikkelingen rond SEO zijn? Lees dan nu ons artikel: Hoger in Google!

Een strategie aan de hand van het bewezen REAN model

Onze online strategie maken wij altijd aan de hand van het bewezen REAN model. We vertellen je hier graag meer over, zodat je weet wat je te wachten staat!

Een REAN-strategie omvat een operationele online marketingstrategie gebaseerd op gedegen strategisch onderzoek met als uitgangspunt de vier fasen in de customer journey van je klant. Hierbij wordt bepaald welke kanalen en campagnetypen het meest geschikt zijn om in te zetten, met als doel de beoogde doelstellingen (KPI’s) te behalen.

De afkorting REAN staat voor de vier verschillende fasen in de customer journey van een (potentiële) klant:

Reach – Het bereiken van de doelgroep staat hier centraal. Creëren van merkbekendheid. Aanwezig zijn als merk. Wanneer je niet in de reach fase aanwezig bent, is de kans tot wel drie keer kleiner dat je überhaupt meegenomen wordt in latere fases van de journey.

Engage – Het enthousiasmeren en inspireren van de doelgroep. Merkwaarden en merkbeleving staan centraal. Je wil dat mensen jouw product overwegen en meenemen, bijvoorbeeld in vergelijkingen.

Activate – Het activeren van de doelgroep staat centraal. Door de doelgroep te motiveren kom je tot de gewenste doel-actie.

Nurture – Het verzorgen van bestaande afnemers staat centraal. Zorg dat bestaande afnemers weer nieuwe aankopen doen of acties ondernemen. Bestaande afnemers zijn je merkambassadeurs.

Voor vrijwel iedere onderneming zijn deze fasen van belang, of het nu offline of online marketing betreft. Online marketing heeft echter als grootste voordeel dat iedere fase meetbaar en inzichtelijk is, in tegenstelling tot traditionele reclame. Het op elkaar afstemmen van de juiste (online) marketingactiviteiten leidt tot het behalen van de gestelde (online) marketingdoelstellingen. En dat is natuurlijk waar je als bedrijf naar streeft.

Wat levert een REAN strategie op?

Een REAN-strategie is de fundering voor alle online marketing activiteiten die nu en in het komende jaar zullen gaan plaatsvinden. Zie het REAN model als een kapstok voor de invulling van jouw online marketing kanalen en als vertaling van jouw doelstellingen naar tastbare campagnes.
Een REAN-strategie laat per fase van de customer journey zien:

  • Welke kanalen er worden ingezet;
  • Welke campagnes er worden gebouwd;
  • Wat de flow van de campagnes zal worden;
  • Welke propositie we hanteren in de campagnes;
  • Welke KPI’s/doelstellingen er worden nagestreefd;
  • Welk advertentiebudget er wordt ingezet;
  • Wat de planning per fasering is.

Kortom wat een strategie volgens het REAN model oplevert; is DUIDELIJKHEID per fase bij het bereiken van jouw doelgroep in de gehele customer journey. Met als belangrijkste pijler; De KPI’s / doelstellingen die worden nagestreefd.

Online strategie aanvragen

Benieuwd geworden naar de mogelijkheden? Neem direct contact op!

We nemen binnen 24 uur contact op om een afspraak in te plannen.

Wat onze klanten zeggen

"Ervoor zorgen dat ons bedrijf minimaal op de eerste pagina van Google's zoekresultaten staat, is de allerbeste marketinginvestering die wij ooit hebben gedaan"
Hans van de Ven
Hans van de Ven
Algemeen Directeur Please

Waarom een strategie volgens het REAN model bij Epurple?

  • Direct contact met de specialist;
  • Realtime resultaten inzien in een overzichtelijk dashboard;
  • Ontwikkelen van een persoonlijk afgestemd, strategisch plan;
  • Meer leads aan de hand van bewezen technieken en geoptimaliseerde campagnes.

Blogartikelen

Onze online trainingen

Google Analytics Training
Google Analytics Training
  • Datum: Op aanvraag
  • Tijd: 13:00 - 17:00
  • Locatie: Edisonbaan 14C Nieuwegein
  • Certificaat: Ja
  • Maximaal 10 plekken

499

Schrijf je snel in

Gegeven door een expert

Online Marketing Masterclass
Online Marketing Masterclass
  • Datum: Op aanvraag
  • Tijd: 13:00 - 17:00
  • Locatie: Edisonbaan 14C Nieuwegein
  • Certificaat: Ja
  • Maximaal 10 plekken

499

Schrijf je snel in
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!