HomeKennisbankSocial media uitbesteden
Social media kennisbank

Social media uitbesteden

Social media uitbesteden:  Een marketingbureau ontwikkelt en adviseert over de keuze van marketingactiviteiten op social media en helpt bij de uitvoering hier van.

Vrijblijvend advies? Klik hier

Social media uitbesteden aan een online marketing bureau?

Sociale media kan je als bedrijf inzetten voor verschillende doeleinden. Zo kan je de klantenbinding verbeteren door online aanwezig te zijn, acties te initiëren, kortingen weg te geven of de conversatie aan te gaan, maar je kan social media ook gebruiken als extra (verkapte) verkoopkanalen of als een laagdrempelige manier van klantenservice. Om die reden zijn social media eigenlijk voor bijna elk bedrijf wel inzetbaar. Er zijn verschillende redenen waarom het uitbesteden van social media wel een goed idee is.

Social media icons

Voordelen social media uitbesteden:

  • Social media uitbesteden bespaart je een hoop tijd.
    Het goed bijhouden van social media is tijdrovend. Kostbare tijd, die je waarschijnlijk liever aan andere dingen besteedt. Een social media plan is zo geschreven en goede voornemens zijn snel gemaakt. Toch worden social media vaak vergeten en worden een soort ‘vergeten project’. Wanneer je jouw social media uit handen geeft, heb je er geen omkijken meer naar. Alle accounts worden up-to-date gehouden, er wordt gezocht naar relevant nieuws, er wordt geregeld nieuwe content gedeeld met jouw doelgroep en volgers worden continu te woord gestaan.
  • Ervaring en kennis is belangrijk
    Wanneer je ervoor kiest om je social media uit handen te geven, laat je het over aan experts met kennis. Zij hebben verstand van online zaken en weten hoe ze het aan moeten pakken: van de juiste profielfoto, tot de juiste zendtijd van je tweets. Van de juiste tone of voice, tot de juiste lengte van een LinkedIn-bericht.
  • Meer impact op het bedrijf
    Het gebeurt veel bedrijven dagelijks: klanten en geïnteresseerden vuren vragen op hen af alsof het niets is. Maar dan wel via social media. Tijdens drukke kantooruren wordt het lezen van de berichten die binnenkomen via social media vaak vergeten, waardoor belangrijke items je kunnen ontgaan of onderop de stapel met werk belanden. Wanneer je jouw social media uitbesteed, worden jouw pagina’s constant gemonitord. Hierdoor worden alle relevante berichten opgevangen en weet je precies wat er speelt in je werkveld. Dit continue monitoren leidt tot beter contact met jouw klanten. Het wekt vertrouwen op als klanten merken dat jouw bedrijf ten allen tijde bereikbaar is voor vragen, opmerkingen en/of klachten. Jouw klanten zijn waarschijnlijk overal te vinden op social media, dus het is goed om te zorgen dat je hen voortdurend te woord kunt staan.

Tips bij social media uitbesteden:

  • Zorg ervoor dat je specialisten in huis haalt, vooral als het om strategie gaat. Iedereen mag zich social media-specialist noemen, maar dat betekent natuurlijk nog niet dat ze het daadwerkelijk zijn.
  • Sluit geen langlopende contracten af waarvan de invulling niet flexibel is. Het online landschap verandert, social media al helemaal: wat vandaag nog goed is, kan morgen alweer anders zijn.
  • Neem geen social media-diensten af die vooraf gedefinieerd zijn, zonder rekening te houden met jouw specifieke wensen. Social media zijn voor ieder bedrijf anders. Vandaar dat er altijd een oplossing op maat gecreëerd dient te worden.
  • Zorg dat de resultaten gemeten worden. Let op het aantal volgers, connecties en lezers, de harde commerciële resultaten die voortvloeien uit je social media-strategie.
  • Houd bij het plaatsen van blogartikelen rekening met jpuw vindbaarheid. Blogs zijn ideaal voor de zoekmachines.

Vragen over dit onderwerp of benieuwd hoe wij je hierbij kunnen helpen?  Wees er dan eerder bij dan je concurrent! Kijk op onze social media marketing pagina of neem contact op met Sylvester de Vries via +31 (0)30 227 05 94 of stuur een e-mail naar info@epurple.nlBekijk Epurple.nl voor meer uitgebreide informatie.

Vrijblijvend adviesgesprek

Laat hier je gegevens achter en er wordt binnen één uur contact met je opgenomen.