HomeKennisbankVernieuwde Google AdWords interface
SEA tips

Vernieuwde Google AdWords interface

Google vernieuwt haar AdWords interface

Google komt eindelijk met haar nieuwe AdWords interface nadat zij vorig jaar aangekondigde in 2017 te komen met een verbeterde versie. Vanaf heden is het voor elke gebruiker beschikbaar. Door middel van de vernieuwde interface is het voor gebruikers mogelijk sneller en efficiënter te werken. Dit heeft voornamelijk te maken door het toenemende aantal insights die nu mogelijk worden gemaakt. Wat zijn de verschillen tussen de nieuwe en de oude interface?

 Vrijblijvend advies? Klik hier

Nieuw design Google AdWords interface

Het nieuwe design van Google AdWords is voornamelijk afgestemd om de efficiëntie van de gebruiker én betere inzichten te geven in data die jij als gebruiker relevant vindt. Die hebben zij weten te vertalen naar de volgende widgets die direct te zien na het opstarten van Google AdWords:

  1. Dag en tijdstip
  2. De meeste vertoonde advertentie(s)
  3. Locaties
  4. Grootste wijzigingen
  5. Advertentiegroep, campagne of inzichten in zoekwoorden
  6. Apparaten

Google AdWords Interface

Momenteel is het nog mogelijk over te schakelen naar de oorspronkelijke interface, echter is de verwachting dat die het komende jaar niet meer mogelijk is.

Tijdbesparing

Het is ons opgevallen dat het gebruik van de nieuwe interface een stuk sneller is dan de oorspronkelijke versie. Google heet aangekondigd dat je wel 20% sneller kan werken door simpelweg gebruik te maken van de vernieuwde interface. Dit kunnen wij bevestigen. De boven al genoemde widgets zorgen voor een betere schakeling tussen verschillende interfaces en geven deze sneller, efficiënter en overzichtelijker weer.

Nieuwe versus oude interface

In de onderstaande slider kan je de nieuwe en de oude Google AdWords interface vergelijken.

De grootste verschillen tussen de nieuwe en oude interface kort opgesomd:

  • Het dashboard is grafisch gezien beter vormgegeven
    • De linker side bar is overzichtelijker vormgegeven evenals de grafieken/ resultaten
  • Het dashboard weergeeft in één oogopslag handige statistieken
  • Het menu van de nieuwe interface is uitgebreid naar twee kolommen
  • De “timeframe” heeft meerdere mogelijkheden

 

Vrijblijvend adviesgesprek

Laat hier je gegevens achter en er wordt binnen één uur contact met je opgenomen.




Geschreven door

Mike is een enthousiast Social Media Marketeer binnen Epurple. Virale berichten, marketing nieuws en updates is waar zijn passie te vinden is. Graag blogt hij over de ontwikkelingen die hij tijdens zijn werkzaamheden als marketeer tegenkomt.Naast virale en marketing gerelateerde content schrijft hij ook graag over technische elementen zoals zoekmachine optimalisatie en social media marketing.