HomeKennisbankDe perfecte Facebookadvertentie bestaat (niet)…
perfecte fb ad banner

De perfecte Facebookadvertentie bestaat (niet)…

“Help mijn advertentie presteert niet goed.. Ik heb één prachtige Facebook advertentie ingericht maar toch genereer ik geen verkopen en zijn er maar weinig personen die klikken. Wat doe ik verkeerd?”- Vroeg Tim met een teleurgestelde blik. Een prachtig voorbeeld uit de praktijk waarnaar ik graag refereer bij het schrijven van dit artikel; “De perfecte Facebookadvertentie bestaat (niet)”.

Facebook advertenties, tegenwoordig niet meer weg te denken uit het zakelijke bedrijfsleven. Steeds meer bedrijven beginnen de kracht van Facebook in te zien en beginnen met adverteren! Maar hoe zorg je ervoor dat je naast het genereren van Facebook likes ook bezoekers en natuurlijk verkopen genereert? Ik leg het je graag uit en zal je wat tips geven! Lees hierover snel verder!

Facebookadvertenties zonder strategie is schieten met losse flodders

Wil je met mij trouwen? Is niet iets wat je direct op de eerste date vraagt toch? Precies, en zo werkt het met Facebook adverteren ook! Je vraagt niet direct op het eerste moment dat de klant jouw Facebookadvertentie ziet, of ze iets bij jou willen kopen, toch? In plaats daarvan zul je ze echt aandacht moeten geven voordat je wat van hen terug kan verwachten. Een knap staaltje psychologie van het overtuigen, ook wel wederkerigheid genoemd. Geven voordat je gaat nemen.

Facebookadvertenties zonder een strategie is daarom eigenlijk schieten met losse flodders. Breng voordat je jouw Facebookadvertentie in gaat richten, goed in kaart in welke fase de klant zich momenteel bevindt. Heeft de klant nog nooit van jou gehoord? Vraag hem/haar dan niet direct ten huwelijk door direct te sturen op sales, maar geef ze eerst wat aandacht. Bied ze bijvoorbeeld content aan die echt van toegevoegde waarde is en laat weten dat je er voor de klant bent.

Personen die op de eerste Facebookadvertentie een interactie vertonen, zou je door middel van remarketing (het opnieuw bereiken van de personen met interactie) een volgende advertentie kunnen tonen. Deze advertentie kan je al iets commerciëler inrichten door bijvoorbeeld jouw bedrijf voor te stellen en langzamerhand jouw product te presenteren. Let er hierbij nog steeds op dat je (nog) niet stuurt op sales. Personen die wederom een interactie vertonen op deze Facebookadvertentie, zou je door middel van remarketing ein-de-lijk de verkoop gestuurde advertentie kunnen laten zien. Ze hebben immers iets van jou gekregen, ze hebben meerdere keren van je gehoord en zijn bereid iets terug te doen door jouw product aan te schaffen!

ik hoor graag hoe JIJ bovenstaande techniek toepast en welke resultaten jij hiermee hebt weten te realiseren. Mocht je ergens toch niet helemaal zeker van zijn, help ik je graag!

Mike Lijffijt | Social Media Expert

Vrijblijvend adviesgesprek

Laat hier je gegevens achter en er wordt binnen één uur contact met je opgenomen.