HomeKennisbankGoogle lanceert het nieuwe design van mobiele zoekresultaten
Nieuwe design zoekresultaten

Google lanceert het nieuwe design van mobiele zoekresultaten

Op 23 mei 2019 heeft Google het nieuwe design van de mobiele zoekresultaten uitgerold. Na veelvuldig testen zijn er een aantal grote veranderingen doorgevoerd binnen Google op smartphones en tablets.

Vrijblijvend advies? Klik hier

Advertenties vallen minder op

Hoewel de eerste resultaten in Google zoeken nog steeds vaak advertenties zijn, heeft Google voor een subtieler design gekozen. De groene blokken waarin het woord ‘Ad’ staat zijn vervangen door enkel zwarte tekst. Bovendien heeft Google de organische zoekresultaten voorzien van de favicon (het kleine logo links bovenin) waardoor deze resultaten qua design nog minder te onderscheiden zijn van advertenties.

mobile-zoekresultaten

 

 

 

 

 

 

 

 

De URL als eerste element in de advertentie

Zowel in de advertenties als in de organische zoekresultaten wordt de URL niet langer onder de titel geplaatst, maar erboven. Google heeft bovendien gekozen voor zwarte tekst in plaats van groen.

Naar eigen zeggen heeft Google voor dit design gekozen om websites de kans te geven hun branding meer te laten spreken, wat in de zoekresultaten tot meer duidelijkheid voor de bezoeker moet leiden. Echter spreken veel SEO specialisten van een nieuwe poging van Google om de betaalde resultaten nog meer op de organische resultaten te laten lijken. Wat deze wijziging met het doorklikpercentage (CTR) van advertenties gaat doen, is nog lastig te voorspellen.

Vrijblijvend adviesgesprek

Laat hier je gegevens achter en er wordt binnen één uur contact met je opgenomen.