HomeKennisbankGebroken linkbuilding
Lokale zoekmachine optimalisatie

Gebroken linkbuilding

Gebroken linkbuilding

Google geeft aan dat er een toegevoegde waarde is aan het omleiden van gebroken links. Gebroken linkbuilding is de mogelijkheid om 404 error pagina’s te leiden naar een link die verwijst naar een van jouw pagina’s. Wat zijn de mogelijkheden van gebroken linkbuilding en hoe kan jij dat toepassen voor jouw website?

 Vrijblijvend advies? Klik hier

 Gebroken linkbuilding voegt waarde toe

Volgens Google is er een toegevoegde waarde betreft het omleiden van een gebroken link. Gebroken linkbuilding is de mogelijkheid om 404 error pagina’s te herleiden naar een link die verwijst naar een van jouw pagina’s. Dit kan uitgevoerd worden door de webmaster die eigenaar is van een bepaalde link, te verzoeken de link te herleiden naar een van jouw pagina’s. Deze pagina’s dienen relevante en actuele informatie te bevatten. Hierdoor verleen je een gunst door een doodlopende link te verwijzen naar een werkende pagina.

Het herleiden van gebroken links is een cruciale factor voor website bezoekers die jouw pagina bekijken. Evenals voor vindbaarheid door zoekterm optimalisatie en maximale pagina efficiency door betreffende pagina’s op de diverse HTML elementen te optimaliseren.

Google Linkbuidling

Wat is Linkbuilding?

Linkbuilding is het proces die nodig is om de kwaliteit van links te waarborgen. In dit proces gaat het niet direct om het verkrijgen van zoveel mogelijk links maar om de kwaliteit van de verwijzende links. De kracht van een verwijzende link hangt af van de  UR (URL Rating) en DR (Domain Rating) wat op logaritmische schaal wordt gemeten van 1 tot 100. UR berekent de kracht van de URL en berekent de kans dat het hoog scoort in Google. DR Rating berekent het aantal links dat naar deze betreffende site linkt wat meer “gewicht’’ oplevert welke positief is voor de gelinkte pagina.

Waarom Linkbuilding?

Linkbuilding wordt voornamelijk uitgevoerd om vindbaarheid te verbeteren. De vindbaarheid kan worden verbeterd door de link zo hoog mogelijk op Google te laten scoren waardoor het hoger op de zoekresultatenlijst zal eindigen. Hoe hoger jouw link eindigt op de Google Resultaten pagina (SERP) des te meer organisch verkeer jij zult realiseren.

Vragen over online adverteren of benieuwd hoe wij je hierbij kunnen helpen?  Wees er dan eerder bij dan je concurrent! Kijk op onze diensten pagina of neem contact op met Sylvester de Vries via +31 (0)30 227 05 94 of stuur een e-mail naar info@epurple.nlBekijk Epurple.nl voor meer uitgebreide informatie.

Vrijblijvend adviesgesprek

Laat hier je gegevens achter en er wordt binnen één uur contact met je opgenomen.