HomeKennisbankAdverteren via het opkomende Facebook Watch?
Social media kennisbank

Adverteren via het opkomende Facebook Watch?

Facebook Watch, hét nieuwe online platform voor films en series?

Online films en series kijken, het is tegenwoordig niet meer weg te denken aan de dagelijkse dagindeling. Het zal je ongetwijfeld ook zijn opgevallen dat verschillende bedrijven hier slim op inspelen. De laatste jaren schieten online streamingdiensten zoals Netflix en Videoland als paddenstoelen uit de grond. Kan Facebook Watch deze diensten overtreffen door een eigen, online platform voor films en series te starten? En wat voor marketingtechnische voordelen biedt dit nieuwe platform?

 Vrijblijvend advies? Klik hier

Wat is Facebook Watch

Facebook heeft onlangs aangekondigd een nieuw platform voor film, serie en (live) televisie te lanceren; Facebook Watch. Dit platform maakt het mogelijk live en vooraf opgenomen films en series te streamen via telefoon, computer en als tv-applicatie. Het is mogelijk om tijdens het streamen van een film of serie, te chatten met andere kijkers en vrienden. Ook krijg je nieuwe films of series voorgeschoteld die matchen met jouw interesses.

Facebook Watch

Facebook Watch, de grote concurrent van andere online streamingdiensten?

Met ruim twee miljard gebruikers bezit Facebook een reusachtige community en vormt hier zeker een grote bedreiging voor bestaande online streamingdiensten. Door het aanbieden van vooraf opgenomen series en (live) filmpjes, vormt dit een serieuze bedreiging voor online streamingdiensten zoals Netflix en YouTube. Facebook belooft haar makers namelijk een aandeel van 55 procent van de advertentie-inkomsten en biedt gebruikers de mogelijkheid om net als Netflix, een premium account aan te schaffen om betaalde films en series te bekijken.

Marketingtechnische mogelijkheden van Facebook Watch

Facebook Watch biedt verschillende mogelijkheden om als bedrijf te adverteren. Namelijk het aanbieden van gesponsorde videocontent en het aanbieden van advertenties die worden afgespeeld in de eerste 15 seconden van het beeldmateriaal. Het is zeer interessant om de database van Facebook te gebruiken om doelgericht te kunnen adverteren op basis van interesses en demografische factoren. Dit maakt adverteren via Facebook (kosten)efficiënt en doelgericht!

Introducing Watch

Geplaatst door Facebook op woensdag 9 augustus 2017

 

Vragen over lokale SEO of benieuwd hoe wij je hierbij kunnen helpen?  Wees er dan eerder bij dan je concurrent! Kijk op onze diensten pagina of neem contact op met Sylvester de Vries via +31 (0)30 227 05 94 of stuur een e-mail naar info@epurple.nlBekijk Epurple.nl voor meer uitgebreide informatie.

Vrijblijvend adviesgesprek

Laat hier je gegevens achter en er wordt binnen één uur contact met je opgenomen.