HomeKennisbank3 waardevolle Google Ads tips om meer conversies te realiseren!
3 waardevolle Google Ads tips

3 waardevolle Google Ads tips om meer conversies te realiseren!

Elke adverteerder wil een zo hoog mogelijk rendement uit zijn Google Ads campagnes halen. Dat spreekt natuurlijk voor zich. Maar hoe kun je met behulp van kleine optimalisaties het aantal conversies verhogen? Daar zijn vanzelfsprekend meerdere optimalisaties voor! In dit artikel nemen wij drie ‘micro’ optimalisaties door die jou gaan helpen om meer te sturen op conversies.

Vrijblijvend advies? Klik hier

Voor deze optimalisaties is het essentieel dat conversie meting is ingesteld binnen het Google Ads account. Staan de conversiedoelen nog niet gekoppeld aan jouw Google Ads account of worden de conversies helemaal niet gemeten op de website? Neem dan gerust contact met ons op, wij helpen je graag.

Biedingen op apparaten

Binnen een Google Ads account is het mogelijk om op apparaat niveau waardevolle data te analyseren. De apparaten computers, mobiele telefoons en tablets zijn te vinden als je op de campagne klikt en kiest voor de tab ‘apparaten’.

Op deze pagina zie je vervolgens in één overzicht de meest waardevolle data op apparaat niveau (vergelijkbaar met Google Analytics). Op basis van het aantal klikken, behaalde conversies, de kosten per conversie en het conversiepercentage adviseren wij om meer te gaan bieden op een apparaat met meer conversies en een hoog conversiepercentage. Daarnaast is het ook handig om kosten te besparen door minder te betalen per klik bij apparaten die een lager conversiepercentage hebben en een meer kosten per conversie.

Wil je bijvoorbeeld dat jouw advertenties niet meer getoond worden op mobiele apparaten? Dan kan je -100% bieden en worden je advertenties niet meer getoond bij dit apparaat.

Optimaliseren op locatie niveau

Indien je targetlocatie Nederland is, adviseren wij de onderstaande provincies naast de locatie ‘Nederland’ toe te voegen binnen je campagnes:

  • Gelderland
  • Overijssel
  • Noord-Holland
  • Zuid-Holland
  • Noord-Brabant
  • Utrecht
  • Limburg
  • Flevoland
  • Drenthe
  • Friesland
  • Groningen
  • Zeeland

Doe vervolgens bij de provincies een bodaanpassing van +1% en laat de targetlocatie Nederland staan zonder een bodaanpassing. Verzamel vervolgens voldoende data in een bepaalde periode om op provincie niveau te kunnen sturen op meer conversies en minder kosten.

Advertentieplanning

De functie advertentieplanning is één van de meest onderschatte conversie verhogende functies van Google Ads. Voor veel branches is het bijvoorbeeld niet relevant om in het weekend te adverteren. Hier kunnen dus kosten bespaard worden, zodat het budget alleen doordeweeks besteed wordt.

Een voorbeeld: uit ervaring blijkt dat er in de accountancy branche op werkdagen tussen 08:30 – 17:30 de meeste conversies gerealiseerd worden.  Op basis van historische data, kun je op werkdagen binnen bepaalde uren meer bieden, zodat jouw advertenties beter zichtbaar zijn. Daarnaast is het verstandig om in de avond minder te bieden, zodat personen die thuis nog aan het oriënteren zijn ook jouw advertenties zien, maar wel in mindere maten.

Wil je meer weten over deze Google Ads optimalisaties? Stuur dan een mailtje naar info@epurple.nl of neem geheel vrijblijvend contact op met één van onze specialisten. Zij helpen je graag! Heb je nog een aanvulling? Laat hem achter in de comments!

Vrijblijvend adviesgesprek

Laat hier je gegevens achter en er wordt binnen één uur contact met je opgenomen.