HomeKennisbank10 online marketing tips
verkeersstromen in google analytics

10 online marketing tips

Lees hier  10 online marketing tips voor bedrijven! Hoe kan je er voor zorgen dat je online goed vindbaar bent en blijft.


Vrijblijvend advies? Klik hier

10 online marketing tips voor bedrijven

Online marketing is in opkomst en veel bedrijven merken dat het een belangrijker begrip wordt hedendaags. Bedrijven beseffen dat het wel degelijk verschil maakt of het wel of niet op internet gevonden wordt. Onder online marketing vallen alle activiteiten die nodig zijn om je bedrijf vindbaar te maken. Het vindbaar maken van je bedrijf kan door je website te verbeteren en te optimaliseren voor zoekmachines of het adverteren in zoekmachines. Daarnaast kun je social media inzetten of bij Google Maps een bedrijfsvermelding aanmaken. Al deze activiteiten zullen helpen om meer klanten te generen.

Hieronder een lijstje met 10 online marketing tips om je website zo optimaal te laten functioneren:

  • Optimaliseer je website lokaal

Het is van belang dat mensen je bedrijf kunnen vinden via Google. Zorg er voor dat de juiste zoekwoorden op je website staan, zodat mensen je bedrijf kunnen vinden. Het is makkelijker om met de juiste zoektermen lokaal bovenaan te staan.

  • Start met Bloggen

Wanneer je blogs op je website hebt staan ziet Google dat je actief bezig bent om bezoekers waardevolle content aan te bieden. Door interessante blogs zullen bezoekers naar je website getrokken worden en kun je nieuwe klanten generen.

  • Google Analytics Tools

Google Analytics is een tool waarmee je allerlei gegevens van bezoekers kunt registreren als ze op je website zijn. Met deze tool kun je zien hoeveel bezoekers je dagelijks op je website hebt, waar ze vandaag komen, welke pagina’s ze bezoeken, welke apparaten ze gebruiken etc.

  • Aanmelden bij Google Maps

Als je aangemeld bent bij Google Maps, word je website vermeld op Maps en wordt je in de zoekresultaten van Google getoond. Dit vergroot de vindbaarheid van de website, wat resulteert in meer bezoekers.

  • Relevante backlinks

Om hoog te scoren in Google is het handig om links naar je website te genereren. Google kijkt naar de hoeveelheid links die op andere websites verwijzen naar je website. Daaruit maakt Google op hoe waardevol je website is. Hoe waardevoller de website is waar jouw link op staat, hoe beter Google je website zal waarderen. Maak geen misbruik van het feit dat zoekmachines relevante en kwalitatieve backlinks waarderen want je kunt dan een penalty riskeren.

  • Alert op Social media

Social media is een online platform waar klanten over jouw kunnen praten. In goede én in slechte zin. Blijf alert op social media en kijk of je updates, berichten of mentions hebt ontvangen.

  • Gebruik geen afkortingen

Zorg dat je berichten duidelijk en overzichtelijk zijn voor je klanten. Probeer afkortingen te vermijden. Klanten weten soms de betekenis niet en zijn dan niet geïnteresseerd in je bericht. Er zijn vaak tal van andere woorden om te vertellen wat je probeert over te brengen en je doelgroep toch duidelijk te maken wat ze kunnen verwachten.

  • Hoofdletters in tekstadvertentie

Het gebruik van hoofdletters in je tekstadvertentie kan er voor zorgen dat er meer mensen je op tekstadvertentie klikken. Gebruik niet alleen maar hoofdletters, maar bijvoorbeeld in het eerste woord in de eerste letter.

  • Let op de URL

Stem de URL af op je advertentie. Mensen die klikken op een advertentie hebben ook een bepaalde verwachting. De URL waar ze op de terecht komen moet dan ook aan deze verwachting voldoen.

  • Mobielvriendelijke website

Er komen steeds meer mobiele apparaten. Deze mobiele apparaten maken gebruik van internet. Mobielvriendelijke websites zorgen aanmerkelijk voor meer conversies. Een mobielvriendelijke website is immers gebruiksvriendelijk en dat zal gewaardeerd worden door het aantal bezoekers op je website en ook Google zal je hiervoor belonen.

 Vrijblijvend advies? Klik hier

 

Vragen over online adverteren of benieuwd hoe wij je hierbij kunnen helpen?  Wees er dan eerder bij dan je concurrent! Kijk op onze diensten pagina of neem contact op met Sylvester de Vries via +31 (0)30 227 05 94 of stuur een e-mail naar info@epurple.nlBekijk Epurple.nl voor meer uitgebreide informatie.

Vrijblijvend adviesgesprek

Laat hier je gegevens achter en er wordt binnen één uur contact met je opgenomen.