HomeOnline adverteren

Online adverteren

Online adverteren is, simpel gezegd, het betalen voor advertentieruimte op online platformen. Door online te adverteren kan je potentiële klanten naar een website brengen. Door gericht te adverteren op specifieke zoekwoorden en/of online platformen laat je jouw product of dienst goed aansluiten bij de juiste doelgroep.

Wat is online adverteren

Er zijn veel verschillende disciplines en kanalen om online op te adverteren. Voorbeelden zijn : Google Ads, Bing Ads, Facebook adverteren, LinkedIn Ads, YouTube adverteren, Twitter adverteren, Google Shopping, Gmail Sponsored Promotions, Google Display Netwerk, Remarketing, Beslist.nl, Marktplaats Admarkt en Doel van online adverteren.
De prijs voor de advertentieruimte wordt vaak bepaald door kosten per klik (CPC), kosten per duidend weergaven (CPM) of kosten per actie (CPA). Het voornaamste van de verdienmodellen van grote onlineplatformen zoals Google, Facebook en Beslist.nl ligt in het aanbieden van advertentieruimte.

Online adverteren in Google

Google Ads is het advertentieplatform van Google en misschien wel het meest populairste online advertentieplatform van dit moment. Je kan hiermee advertenties tonen zodra een bezoeker een relevante zoekopdracht invoert in Google. Op deze manier bereik je potentiële klanten die nog niet bekend (genoeg) zijn met je bedrijf. Door onze proactieve werkwijze en gerichte strategie houden wij de kosten per conversie zo laag mogelijk. Met een kritisch oog en innovatieve werkwijze streven wij naar het behalen van een maximaal rendement.


Artikelen binnen de categorie:

Online adverteren

3 waardevolle Google Ads tips

3 waardevolle Google Ads tips om meer conversies te realiseren!

Elke adverteerder wil een zo hoog mogelijk rendement uit zijn Google Ads campagnes halen. Dat spreekt natuurlijk voor zich. Maar hoe kun je met behulp van kleine optimalisaties het aantal conversies verhogen? Daar zijn vanzelfsprekend meerdere optimalisaties voor! In dit artikel nemen wij drie ‘micro’ optimalisaties door die jou gaan helpen om meer te sturen op conversies.

Apple Search Ads

Apple Search Ads uitgerold in Nederland

Sinds april 2019 is het eindelijk zover: Apple breidt het Apple Search Ads netwerk uit naar 46 extra landen, nadat het in 2016 al was uitgerold in de Verenigde Staten en Canada. Nederland behoort tot één van die 46 landen en dus kun je jouw iOS app promoten binnen de zoekfunctie van de App Store, welke verantwoordelijk is voor 65% van alle app installaties.

Google Ads Editor

De nieuwe Google Ads Editor: Wat kan je ermee?

Google heeft per eind maart 2019 een nieuwe Google Ads Editor gelanceerd voor adverteerders. Nu kunnen adverteerders nog makkelijker en efficiënter wijzigingen in bulk doorvoeren! De Google Ads Editor is gratis te downloaden, zo kunnen adverteerders ook offline aanpassingen doen. Er is Google Ads kennis vereist om de Google Ads Editor te gebruiken.

emiddelde positie kennisbank

We nemen afscheid van de ‘gemiddelde positie’ metric in Google Ads

We nemen afscheid van de ‘gemiddelde positie’ metric in Google Ads

Een van de oudste metrics in Google Ads (voorheen Google AdWords) zal vanaf september 2019 niet meer beschikbaar zijn. Na meer dan 15 jaar trouwe dienst heeft Google besloten dat de ‘gemiddelde positie’ niet meer van toegevoegde waarde is voor de adverteerder. Deze statistiek geeft aan op welke positie in de zoekresultaten je advertentie gemiddeld gezien getoond wordt. Stond je advertentie bijvoorbeeld in 50% van de gevallen op positie 1 (de hoogste positie) en in 50% van de gevallen op positie 2, was je gemiddelde positie 1,5. Dit cijfer zegt echter niets over wáár op de pagina je advertentie getoond is. Als je de enige adverteerder bent in de betreffende veiling, is je positie altijd 1. Ook wanneer je advertentie helemaal onderaan de pagina (nog onder de organische resultaten) getoond wordt. Lees hier verder!

zoektypen epurple banner

De verschillende zoektypen binnen Google Ads

De verschillende zoektypen binnen Google Ads

Om de campagnes met de juiste instellingen in te richten, is voor de beginnende adverteerders nog niet helemaal duidelijk wat de verschillende zoektypen zijn binnen Google Ads. Het ‘gevaar’ van de verkeerde zoektypen gebruiken binnen de campagnes, is dat jouw advertentietekst getoond kan worden aan personen die helemaal niet op zoek zijn naar jouw product of dienst. Daarom is het belangrijk om te kiezen voor de juiste zoektypen. Benieuwd welke dit zijn? Lees dan snel verder!

SEA tips

Online Marketing Innovaties

Online Marketing innovaties

De laatste tijd heeft Epurple zich opnieuw druk bezig gehouden met innovaties. Afgelopen weken stonden dan ook in het teken van nieuwe ontwikkelingen en disciplines. Omdat wij veel waarde hechten aan innovaties en de ontwikkelingen snel gaan, is het belangrijk om zo veel mogelijk met elkaar te delen en van elkaar op de hoogte te blijven. De innovaties van de afgelopen tijd delen wij graag met u. Benieuwd welke dit zijn? Lees dan snel verder!

SEA tips

10 SEA tips voor winstgevende advertenties

10 SEA tips voor winstgevende tekstadvertenties

Hierbij 10 SEA tips waarmee jij een winstgevende tekstadvertentie mee kan opzetten in Google AdWords. Bij het opzetten van een advertentie spelen veel factoren mee. Helemaal wanneer je een winstgevende advertentie campagne wilt opzetten. Om je potentiële klanten te bereiken moeten je tekstadvertenties namelijk specifiek, relevant, aantrekkelijk zijn en veel mogelijkheden bieden. Om zelf een succesvolle SEA campagne op te zetten hebben wij hierbij maar liefst tien SEA tips om je tekstadvertentie succesvol te maken.

SEA tips

Online adverteren op mobiel

Online adverteren op mobiel

De groep mobiele Google gebruikers groeit. Het is dus belangrijk rekening te houden met deze groep. Dat geldt niet alleen voor het inrichten van je website maar ook voor het inrichten van je advertentie campagnes. Er zijn namelijk enkele verschillen tussen mobiele advertenties en reguliere advertenties. In AdWords wordt met mobiele apparaten zowel smartphones als tablets bedoeld. Met desktops worden zowel desktops als laptops bedoelt. Je kan bij het maken van een tekstadvertentie in Google kiezen om een voor mobiel geoptimaliseerde advertentie te maken. Deze advertentie krijgt bij mobiele apparaten voorrang op de standaard tekstadvertentie. Ga je advertenties opzetten voor mobiele apparaten houdt dan rekening met de volgende onderdelen:

SEA tips

Google Update: Het advertentie icoontje verdwijnt langzaam

Google Update: Het advertentie icoontje verdwijnt langzaam

Google update: recentelijk heeft Google een wijziging gemaakt in het tonen van haar advertenties. Het groene icoontje dat voor de advertentie staat is gewijzigd. Een tijd geleden was het icoontje geel, toen werd het groen, en nu is het icoontje wit met groen.

SEA tips

Google lanceert nieuw beleid voor Adsense advertenties

Het nieuwe AdSense beleid van Google

Google heeft sinds dinsdag 15 november een nieuw beleid voor de Google AdSense advertenties. Na de presidentsverkiezingen in de Verenigde Staten hebben Google en Facebook veel kritiek gehad omdat ze hebben gepromoot met websites die neppe content bevatten, zoals neppe nieuwsartikelen. Hierdoor wil Google niet meer dat bedrijven advertenties (die mogelijk worden gemaakt door Google) plaatsen op sites met schadelijke content.

verkeersstromen in google analytics

Google test “nieuw“ Shopping format op Youtube!

Shopping zoals we het kennen, maar dan op Youtube

De combinatie Shopping en Youtube is niet nieuw. Google begon al in 2015 met de integratie van Shopping in Youtube. Echter, het format waarmee nu tests worden gedraaid is nieuw voor Youtube. De test met het nieuwe shopping format werd afgelopen maandag (7 november) gespot door een marketing bureau in Denemarken. 

verkeersstromen in google analytics

Nieuw in Adwords: Bericht extensies

Bericht extensies uitgerold! (Click-to-message)

Met bericht extensies kunnen internetgebruikers die uw advertentie bekijken op een pictogram klikken en hierdoor rechtstreeks per sms contact opnemen. Bijvoorbeeld om een afspraak te maken, een offerteaanvraag te doen, een bepaalde serve aan te vragen of om meer informatie te verkrijgen. Een mooie extra optie om de klant contact op te laten nemen.

verkeersstromen in google analytics

Aan de slag met Google Shopping!

Wat is Google Shopping precies?

De meeste mensen zijn ooit wel eens een Google Shopping advertentie tegengekomen. Diegene die nog onbekend zijn met Google shopping advertenties kunnen onderstaande video raadplegen. In de video is er een zoekopdracht gedaan naar een originele Apple opladers. Google laat automatisch, via shopping , advertenties zien voor originele Apple opladers. In de Shopping advertenties is overzichtelijk te zien hoe duur de verschillende opladers zijn, hoe de opladers eruit zien en wie de aanbieder is. Daarnaast is er nog ruimte voor een korte beschrijving van de oplader. Als de internetgebruiker met de muis over de advertentie zweeft verschijnt er meer informatie over het product. Google Shopping maakt het dus mogelijk voor aanbieders om hun catalogus online aan te bieden en de producten weer te geven aan relevante klanten.

SEA tips

Google Adwords: van 30 naar 150 klantbeoordelingen per jaar

Wil je ook graag de befaamde sterren onder je bedrijf hebben staan in de Google zoekresultaten? Dat kan, maar er zijn wel 150 klantbeoordelingen (Ja, je ziet het goed!) per jaar voor nodig. Met dank aan de nieuwste Google Adwords update ben je verplicht niet 30, maar 150 klantbeoordelingen per jaar te krijgen wil je dat de klantbeoordeling-sterren (seller ratings) zichtbaar zijn.

SEA tips

“Expanded text ads niet altijd beter”

Sinds vorige maand is het mogelijk om gebruik te maken van uitgebreide tekstadvertenties in Google AdWords. De uitgebreide tekstadvertenties geven de AdWords gebruiker onder andere de mogelijkheid om meer tekst in advertenties te schrijven.