HomeOnline adverteren

Online adverteren

Online adverteren is, simpel gezegd, het betalen voor advertentieruimte op online platformen. Door online te adverteren kan je potentiële klanten naar een website brengen. Door gericht te adverteren op specifieke zoekwoorden en/of online platformen laat je jouw product of dienst goed aansluiten bij de juiste doelgroep.

Wat is online adverteren

Er zijn veel verschillende disciplines en kanalen om online op te adverteren. Voorbeelden zijn : Google AdWords, Bing Ads, Facebook adverteren, LinkedIn Ads, YouTube adverteren, Twitter adverteren, Google Shopping, Gmail Sponsored Promotions, Google Display Netwerk, Remarketing, Beslist.nl, Marktplaats Admarkt en Doel van online adverteren.
De prijs voor de advertentieruimte wordt vaak bepaald door kosten per klik (CPC), kosten per duidend weergaven (CPM) of kosten per actie (CPA). Het voornaamste van de verdienmodellen van grote onlineplatformen zoals Google, Facebook en Beslist.nl ligt in het aanbieden van advertentieruimte.

Online adverteren in Google

Adwords is het advertentieplatform van Google en misschien wel het meest populairste online advertentieplatform van dit moment. Je kan hiermee advertenties tonen zodra een bezoeker een relevante zoekopdracht invoert in Google. Op deze manier bereik je potentiële klanten die nog niet bekend (genoeg) zijn met je bedrijf. Door onze proactieve werkwijze en gerichte strategie houden wij de kosten per conversie zo laag mogelijk. Met een kritisch oog en innovatieve werkwijze streven wij naar het behalen van een maximaal rendement.


Artikelen binnen de categorie:

Online adverteren

SEA tips

10 SEA tips voor winstgevende advertenties

10 SEA tips voor winstgevende tekstadvertenties

Hierbij 10 SEA tips waarmee jij een winstgevende tekstadvertentie mee kan opzetten in Google AdWords. Bij het opzetten van een advertentie spelen veel factoren mee. Helemaal wanneer je een winstgevende advertentie campagne wilt opzetten. Om je potentiële klanten te bereiken moeten je tekstadvertenties namelijk specifiek, relevant, aantrekkelijk zijn en veel mogelijkheden bieden. Om zelf een succesvolle SEA campagne op te zetten hebben wij hierbij maar liefst tien SEA tips om je tekstadvertentie succesvol te maken.

SEA tips

Online adverteren op mobiel

Online adverteren op mobiel

De groep mobiele Google gebruikers groeit. Het is dus belangrijk rekening te houden met deze groep. Dat geldt niet alleen voor het inrichten van je website maar ook voor het inrichten van je advertentie campagnes. Er zijn namelijk enkele verschillen tussen mobiele advertenties en reguliere advertenties. In AdWords wordt met mobiele apparaten zowel smartphones als tablets bedoeld. Met desktops worden zowel desktops als laptops bedoelt. Je kan bij het maken van een tekstadvertentie in Google kiezen om een voor mobiel geoptimaliseerde advertentie te maken. Deze advertentie krijgt bij mobiele apparaten voorrang op de standaard tekstadvertentie. Ga je advertenties opzetten voor mobiele apparaten houdt dan rekening met de volgende onderdelen:

SEA tips

Google Update: Het advertentie icoontje verdwijnt langzaam

Google Update: Het advertentie icoontje verdwijnt langzaam

Google update: recentelijk heeft Google een wijziging gemaakt in het tonen van haar advertenties. Het groene icoontje dat voor de advertentie staat is gewijzigd. Een tijd geleden was het icoontje geel, toen werd het groen, en nu is het icoontje wit met groen.

SEA tips

Google lanceert nieuw beleid voor Adsense advertenties

Het nieuwe AdSense beleid van Google

Google heeft sinds dinsdag 15 november een nieuw beleid voor de Google AdSense advertenties. Na de presidentsverkiezingen in de Verenigde Staten hebben Google en Facebook veel kritiek gehad omdat ze hebben gepromoot met websites die neppe content bevatten, zoals neppe nieuwsartikelen. Hierdoor wil Google niet meer dat bedrijven advertenties (die mogelijk worden gemaakt door Google) plaatsen op sites met schadelijke content.

verkeersstromen in google analytics

Google test “nieuw“ Shopping format op Youtube!

Shopping zoals we het kennen, maar dan op Youtube

De combinatie Shopping en Youtube is niet nieuw. Google begon al in 2015 met de integratie van Shopping in Youtube. Echter, het format waarmee nu tests worden gedraaid is nieuw voor Youtube. De test met het nieuwe shopping format werd afgelopen maandag (7 november) gespot door een marketing bureau in Denemarken. 

verkeersstromen in google analytics

Nieuw in Adwords: Bericht extensies

Bericht extensies uitgerold! (Click-to-message)

Met bericht extensies kunnen internetgebruikers die uw advertentie bekijken op een pictogram klikken en hierdoor rechtstreeks per sms contact opnemen. Bijvoorbeeld om een afspraak te maken, een offerteaanvraag te doen, een bepaalde serve aan te vragen of om meer informatie te verkrijgen. Een mooie extra optie om de klant contact op te laten nemen.

verkeersstromen in google analytics

Aan de slag met Google Shopping!

Wat is Google Shopping precies?

De meeste mensen zijn ooit wel eens een Google Shopping advertentie tegengekomen. Diegene die nog onbekend zijn met Google shopping advertenties kunnen onderstaande video raadplegen. In de video is er een zoekopdracht gedaan naar een originele Apple opladers. Google laat automatisch, via shopping , advertenties zien voor originele Apple opladers. In de Shopping advertenties is overzichtelijk te zien hoe duur de verschillende opladers zijn, hoe de opladers eruit zien en wie de aanbieder is. Daarnaast is er nog ruimte voor een korte beschrijving van de oplader. Als de internetgebruiker met de muis over de advertentie zweeft verschijnt er meer informatie over het product. Google Shopping maakt het dus mogelijk voor aanbieders om hun catalogus online aan te bieden en de producten weer te geven aan relevante klanten.

SEA tips

Google Adwords: van 30 naar 150 klantbeoordelingen per jaar

Wil je ook graag de befaamde sterren onder je bedrijf hebben staan in de Google zoekresultaten? Dat kan, maar er zijn wel 150 klantbeoordelingen (Ja, je ziet het goed!) per jaar voor nodig. Met dank aan de nieuwste Google Adwords update ben je verplicht niet 30, maar 150 klantbeoordelingen per jaar te krijgen wil je dat de klantbeoordeling-sterren (seller ratings) zichtbaar zijn.

SEA tips

“Expanded text ads niet altijd beter”

Sinds vorige maand is het mogelijk om gebruik te maken van uitgebreide tekstadvertenties in Google AdWords. De uitgebreide tekstadvertenties geven de AdWords gebruiker onder andere de mogelijkheid om meer tekst in advertenties te schrijven.