img

LinkedIn adverteren

LinkedIn is wereldwijd het grootste zakelijke sociale netwerk en telt inmiddels zo’n 225 miljoen leden. Alleen in Nederland telt LinkedIn al ruim 4,2 miljoen geregistreerde gebruikers (januari 2016). Ideaal dus om te adverteren met je merk en op zoek te gaan naar nieuwe medewerkers!
  • Ideaal voor Business-to-Business adverteren;
  • Mogelijkheid tot targeting op basis van onder andere functietitels en bedrijfsgrootte;
  • LinkedIn adverteren maakt het mogelijk om je merk perfect weg te zetten onder de doelgroep;
  • Vergroot je naamsbekendheid.

Maaike Janssen

SMM Specialist

Het liefst bijt Maaike zich vast in een complex marketing gerelateerde vraagstelling met een specifieke doelgroep. Voordat de vraagstelling behaalt kan worden, doet ze onderzoek. Hierbij dompelt ze haarzelf onder in de doelgroep om daarna met waardevolle insights een concept te bedenken wat goed onderbouwd is. Het geeft haar een goed gevoel als ze met gedegen marktonderzoek, echt relevante waardevolle inzichten kan delen. Met deze inzichten maakt ze een resultaatgericht concept. Het geeft haar een kick wanneer ze een concept uitvoert en de conversies binnenstromen.

In haar vrije tijd speelt ze graag (bord)spellen met familie & vrienden, kijkt ze series en programma’s, is ze regelmatig in een enge escape room te vinden, loopt ze verkleed rondjes op de Fantasy Fairs, zingt ze mee met Disneyliedjes en foute muziek, is ze actief voor Stichting Donorkind, gaat ze graag en veel uit eten en ontwerpt ze vaak in Adobe InDesign en Photoshop.

Maaike in zoekwoorden:

“Creatief, onderzoeker, katten, spellen, Disney, sushi, enthousiast, concepter, social media, Netflix & TV, snoep, sociaal.”

Waar kunnen we je bij helpen?

Neem contact op om vrijblijvend te sparren over jouw online kansen.

Werkwijze voor LinkedIn adverteren

We starten met een kennismaking om vervolgens je wensen in kaart te brengen. Wanneer jouw wensen zijn geformuleerd gaan we gezamenlijk de doelen bepalen om daarna te starten met het inrichten van de LinkedIn campagnes.

Meer over adverteren op LinkedIn

Adverteren op LinkedIn is vooral interessant wanneer de advertentie een zakelijk gehalte heeft of als de doelgroep gesegmenteerd kan worden op beroep of professionele interesse. Naast dat er veel doelgroepen op LinkedIn te vinden zijn, is het ook relatief eenvoudig om de doelgroepen op LinkedIn te bereiken.

Binnen LinkedIn kun je op verschillende manieren onder de aandacht komen van je publiek. De meest bekende manier van adverteren op LinkedIn is de tijdlijn advertentie. Dit is promotionele content die op de tijdlijn van een LinkedIn gebruiker verschijnt. Let wel, alleen LinkedIn gebruikers die binnen je doelgroep vallen krijgen de advertentie te zien.

Deze promotionele content is onder te verdelen in een aantal categorieën:

  • Video;
  • Afbeelding;
  • Leadgen;
  • InMail.

Adverteren op LinkedIn kosten

Adverteren op LinkedIn is tegenwoordig nog vrij prijzig. Er zijn namelijk vrij weinig gebruikers en de doelgroepen zijn relatief klein als je dit vergelijkt met de andere social media kanalen. Hierdoor is het op dit moment redelijk duur om op LinkedIn te adverteren.

Adverteren op LinkedIn is voor nu daarom voornamelijk interessant voor de zakelijke markt. Je kunt immers zeer specifiek doelgroepen bouwen. Dit zorgt er vervolgens voor dat de advertenties voldoende rendabel zullen zijn.

Winstgevend adverteren op LinkedIn is uitsluitend mogelijk door het gebruik van de juiste content, het selecteren van de juiste doelgroep en het hanteren van de juiste strategie.

Bij Epurple hebben wij inmiddels al meer dan 5 jaar ervaring met het plaatsen van advertenties op LinkedIn. Zo weten wij inmiddels welke doelgroepen het beste converteren en op welke manier de advertenties ingestoken moeten worden.

Adverteren op LinkedIn tips!

Naast de verschillende advertentievormen zijn er ook verschillende manieren waarop je de doelgroepen kunt realiseren. Zo kun je er bijvoorbeeld voor kiezen om te adverteren op functietitel. Maar je kunt er ook voor kiezen om de doelgroep voor je advertentie te baseren op bepaalde LinkedIn groepen of senioriteitsniveaus.

Kortom, er zijn heel veel opties als het op LinkedIn adverteren aankomt. Wil jij weten welke manier van LinkedIn adverteren je de meeste conversies op gaat leveren? Neem dan zeker contact met ons op.

Bepalen van de strategie
Wij onderzoeken onder welke doelgroep we jouw advertenties het beste kunnen tonen. Zo kunnen we gericht targeten en een persoonlijke strategie voor je opstellen.
Ontwerpen en opzetten van campagnes
Wij zetten je LinkedIn campagnes op en houden ze bij. Zo nodig optimaliseren wij tussentijds.
Maandelijkse rapportage
Iedere maand ontvang je een uitgebreide rapportage met de behaalde resultaten en conclusies die we uit deze statistieken kunnen trekken.
Doorlopend optimaliseren en uitbouwen van campagnes
Wij houden de statistieken van jouw LinkedIn campagnes nauwlettend in de gaten zodat wij de campagnes kunnen blijven optimaliseren en uitbouwen.

Reacties van klanten

Ervoor zorgen dat ons bedrijf minimaal op de eerste pagina van Google's zoekresultaten staat, is de allerbeste marketinginvestering die wij ooit hebben gedaan.
Hans van de Ven
Hans van de Ven
Algemeen Directeur
Epurple zorgt dat wij meer relevantere bezoekers via Google ontvangen. Door de korte lijnen is het fijn schakelen!
Pieter Middendorp
Pieter Middendorp
Marketing Manager Molecaten

Aan de slag met LinkedIn adverteren

Benieuwd geworden naar de mogelijkheden? Neem direct contact op!

We nemen binnen 24 uur contact op om een afspraak in te plannen.

Bericht verzonden!

Blogartikelen