img

Leadgeneratie

Veel organisaties hebben de ambitie om extra leads te genereren, meer omzet te behalen of de naamsbekendheid te vergroten. De vraag is dan ook: hoe zorg je ervoor dat je deze ambities ook echt omzet in resultaten? Leadgeneratie vormt de basis voor een succesvolle online strategie.
  • Altijd de juiste leads;
  • Leads van hoge kwaliteit;
  • Ga stap voor stap te werk.

Maaike Janssen

SMM Specialist

Het liefst bijt Maaike zich vast in een complex marketing gerelateerde vraagstelling met een specifieke doelgroep. Voordat de vraagstelling behaalt kan worden, doet ze onderzoek. Hierbij dompelt ze haarzelf onder in de doelgroep om daarna met waardevolle insights een concept te bedenken wat goed onderbouwd is. Het geeft haar een goed gevoel als ze met gedegen marktonderzoek, echt relevante waardevolle inzichten kan delen. Met deze inzichten maakt ze een resultaatgericht concept. Het geeft haar een kick wanneer ze een concept uitvoert en de conversies binnenstromen.

In haar vrije tijd speelt ze graag (bord)spellen met familie & vrienden, kijkt ze series en programma’s, is ze regelmatig in een enge escape room te vinden, loopt ze verkleed rondjes op de Fantasy Fairs, zingt ze mee met Disneyliedjes en foute muziek, is ze actief voor Stichting Donorkind, gaat ze graag en veel uit eten en ontwerpt ze vaak in Adobe InDesign en Photoshop.

Maaike in zoekwoorden:

“Creatief, onderzoeker, katten, spellen, Disney, sushi, enthousiast, concepter, social media, Netflix & TV, snoep, sociaal.”

Waar kunnen we je bij helpen?

Neem contact op om vrijblijvend te sparren over jouw online kansen.

Werkwijze voor Leadgeneratie

Online Leadgeneratie

Potentiële klanten worden ook wel leads genoemd. Leads zijn de personen die een bedrijf maar wat graag wil bereiken. Leads kunnen uiteindelijk omgezet worden in betalende klanten. Leadgeneratie is dan ook een onmisbaar onderdeel binnen iedere organisatie. Dankzij leadgeneratie ben je in staat om potentiële klanten binnen te halen en gegevens over deze groep mensen te verzamelen.

Leadgeneratie Strategie

Om het proces van leadgeneratie succesvol te starten is het belangrijk om allereerst de doelgroep die jij wilt targetten in kaart te brengen. Als je weet waar de doelgroep zich bevindt en op welke manier je deze potentiële klanten het beste kunt benaderen kun je beginnen met het inrichten van speciale landingspagina’s. Deze pagina’s zet je in om de juiste bezoekers naar je website te leiden. De strategie die hier achter zit kun je natuurlijk helemaal naar eigen wens invullen zodat deze precies aansluit op je doelstellingen.

Door het proces van leadgeneratie uit te besteden aan Epurple gaan we er samen voor zorgen dat de voor jouw organisatie relevante leads gevonden worden. De online marketing specialisten van Epurple maken het verschil door de juiste keuzes te maken. Wij zorgen voor meer kwalitatieve leads die ook daadwerkelijk tot meer business leiden. We lopen voorop door altijd op de hoogte te zijn van de relevante ontwikkelingen en trends. Verder signaleren we kansen voor jouw organisatie en brengen we je hiervan op de hoogte.

Leadgeneratie B2B of toch B2C?

Welke soort leads je wilt genereren is waarschijnlijk volledig afhankelijk van de branche waarin je actief bent.

Daarnaast kunnen de kosten voor leadgeneratie afhankelijk van je branche best snel oplopen. Het definiëren van een specifieke doelgroep is dan ook erg belangrijk. Je schiet er namelijk niets mee op om moeite in mensen en bedrijven te steken waar je vervolgens niets aan hebt.

Van te voren moet je dus al bepalen welke doelgroep je graag wilt bereiken met jouw online leadgeneratie campagnes. Wij helpen je graag om het profiel van de gewenste klanten in kaart te brengen en te ontdekken wat deze doelgroep drijft. Zo weet je zeker dat de leadgeneratie campagnes een succes worden!

Opbouwen en uitbreiden van adressenbestanden
Werving van nieuwe leden en donateurs
Meer bereik en meer kwalitatieve leads

Reacties van klanten

Ervoor zorgen dat ons bedrijf minimaal op de eerste pagina van Google's zoekresultaten staat, is de allerbeste marketinginvestering die wij ooit hebben gedaan.
Hans van de Ven
Hans van de Ven
Algemeen Directeur
Epurple zorgt dat wij meer relevantere bezoekers via Google ontvangen. Door de korte lijnen is het fijn schakelen!
Pieter Middendorp
Pieter Middendorp
Marketing Manager Molecaten

Aan de slag met Leadgeneratie

Benieuwd geworden naar de mogelijkheden? Neem direct contact op!

We nemen binnen 24 uur contact op om een afspraak in te plannen.

Bericht verzonden!

Blogartikelen