img

Instagram adverteren

Instagram is een van de snelst groeiende social media kanalen van dit moment. Met meer dan 400 miljoen maandelijkse gebruikers en 2 miljoen Nederlandse Instagrammers zijn er hier veel kansen te pakken voor bedrijven.
  • Meer naamsbekendheid door betere zichtbaarheid;
  • Mogelijkheid tot veel interactie door middel van story's;
  • Ideaal om de jongere doelgroepen te bereiken;
  • Er zijn nog weinig concurrenten, dus ook lage advertentie tarieven.

Justin van den Bergh

Head of PPC | Datage(e)k

Als Head of PPC heb ik de eer om de hele dag op Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, Reddit, Pinterest, TikTok en Snapchat te zitten. Niet om de hele dag kattenfilmpjes te kijken (oké, soms dan), maar om na te gaan wat 96% van Nederland precies doet op die sociale netwerken. En natuurlijk hoe we deze doelgroep kunnen bereiken. Welke doelgroep zit op welk netwerk? Welke gegevens houdt ieder netwerk bij van haar gebruikers? Hoe kunnen we dit inzetten voor advertising doeleinden? En Wat kost het om een stukje van de gehele userbase te bereiken? Zo kunnen we klanten adviseren om de juiste kanalen te gebruiken in de online marketingstrategie. En oh ja, ik draag verder met trots de zelfbenoemde titel ‘Tafeltenniskoning’.

Justin in zoekwoorden:

“Stressbestendig, Duizendpoot, Koffie lover, Gadget gek, Ondernemen, Ambitie.”

Waar kunnen we je bij helpen?

Neem contact op om vrijblijvend te sparren over jouw online kansen.

Adverteren op Instagram

Instagram is al een aantal jaar een populair social media platform. Instagram toont ook de meeste groei in het aantal gebruikers. 4,9 miljoen in Nederland in 2019. In 2018 was dit 4,1 miljoen gebruikers in Nederland. Op het platform zitten verschillende leeftijden, maar met name jongeren en jong volwassen zijn op dit platform te vinden.

Hierdoor is Instagram een zeer interessant medium om op te adverteren. Naast dat er veel doelgroepen op Instagram te vinden zijn, maakt Facebook (de eigenaar van Instagram) het ook relatief eenvoudig om bij de juiste doelgroepen op Instagram te adverteren.

Binnen Instagram kun je op verschillende manieren onder de aandacht komen van je publiek. Een van de bekendste manieren van adverteren is tijdlijn advertenties. Promotionele content die op de tijdlijn van een Instagram lid die binnen je doelgroep valt verschijnt.

Verschillende converterende doelgroepen realiseren

Naast de verschillende advertentievormen zijn er ook verschillende manieren om de juiste doelgroep te realiseren. Adverteer je bijvoorbeeld op interesses, of maak je een doelgroep gebaseerd op je website bezoekers? Ook is het mogelijk om doelgroepen te maken die lijken op je huidige klanten.

De opties zijn eindeloos en talrijk. Wil jij weten welke manier van Instagram adverteren je de meeste conversies op gaat leveren? Neem dan zeker contact met ons op.

Adverteren op Instagram kosten

Instagram adverteren kan heel goedkoop maar ook heel duur zijn. Regelmatig realiseren we € 0,06 cent per klik en € 1,52 euro per conversie via Instagram adverteren. Dit is dan mogelijk door goede content, de juiste doelgroep en de juiste strategie. Maar Instagram adverteren kan ook duur zijn. Meestal is het adverteren in het begin duurder, maar nemen de kosten naarmate er advertenties gedraaid zijn af. Instagram leert welke doelgroep het beste converteert en wij bij Epurple brengen ook zoveel mogelijk optimalisaties aan qua content en de doelgroep. We kunnen altijd hands-on reageren en er zo voor zorgen dat de best renderende campagne het optimale resultaat behaald.

Als je weet wat je doet, is Instagram een rendabel medium om op te adverteren. Lees hier meer over in ons artikel: De 5 belangrijkste voordelen van Social Media Marketing 

Strategie bepalen
Wij onderzoeken onder welke doelgroep we jouw advertenties het beste kunnen tonen. Zo kunnen we gericht targeten en een persoonlijke strategie voor je opstellen.
Ontwerpen en opzetten van de campagnes
Wij ontwerpen de Instagram campagnes en vervolgens zetten we deze ook voor je op én houden we ze voor je bij.
Maandelijkse rapportage
Iedere maand ontvang je een uitgebreide rapportage met de behaalde resultaten en conclusies die we uit deze statistieken kunnen trekken.
Doorlopend optimaliseren en uitbouwen van campagnes
Wij houden de Instagram campagne statistieken bij. Waar nodig optimaliseren we deze en bouwen we nieuwe functies om er nog meer resultaat uit te halen.

Reacties van klanten

Ervoor zorgen dat ons bedrijf minimaal op de eerste pagina van Google's zoekresultaten staat, is de allerbeste marketinginvestering die wij ooit hebben gedaan.
Hans van de Ven
Hans van de Ven
Algemeen Directeur
Epurple zorgt dat wij meer relevantere bezoekers via Google ontvangen. Door de korte lijnen is het fijn schakelen!
Pieter Middendorp
Pieter Middendorp
Marketing Manager Molecaten

Aan de slag met Instagram adverteren

Benieuwd geworden naar de mogelijkheden? Neem direct contact op!

We nemen binnen 24 uur contact op om een afspraak in te plannen.

Blogartikelen

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!