HomeGoogle Analytics

Google Analytics

Google Analytics is dé manier om een realistisch inzicht te krijgen in de bezoekers op jouw website.  Analytics laat je zien waar je websitebezoekers vandaan komen, wat ze op je website doen en welke problemen ze mogelijk ondervinden. Epurple richt je account volledig in en helpt je om de belangrijkste data inzichtelijk te maken.

Waarom Google analytics

Google Analytics is Google’s gratis webanalyse platform. Na de implementatie verzamelt Analytics anoniem informatie over bezoekers op jouw website en maakt deze inzichtelijk in “rapporten”. In deze rapporten zijn allerlei websitestatistieken in te zien en met elkaar te vergelijken.

Hoe werkt Google analytics

Google Analytics werkt door middel van een trackingcode op je website. Door deze trackingcode registreert analytics de klikken op je website. Dit levert jou een verzameling van interessante bezoekersdata op en geeft antwoord op vragen als: Via welke kanalen komen bezoekers op mijn website en wat doen bezoekers op mijn website.  Daarnaast is het ook mogelijk je websitebezoekers ‘realtime’ te volgen. Je kunt live zien waar jouw website bezoekers vandaan komen, welke pagina’s ze op dit moment bekijken en hoelang ze zich al op je website bevinden.


Artikelen binnen de categorie:

Google Analytics

verkeersstromen in google analytics

Dashboards gebruiken voor inzichtelijke data

Dashboards gebruiken binnen CRM

Tegenwoordig maakt bijna ieder bedrijf gebruik van CRM. Customer Relationship Management oftewel CRM is een strategie waarmee je alle klant relaties en klant contacten van je bedrijf kunt beheren. CRM is in dit digitale tijdperk haast niet meer weg te denken. Het geeft je namelijk niet alleen een schat aan informatie, maar ook meer inzicht in je bestaande en potentiële klanten en in de voortgang van verschillende afdelingen binnen jouw organisatie. Helaas is het ook zo dat de “schat” aan informatie zo groot is dat het inzichtelijk maken van de data nogal moeilijk kan zijn. Benieuwd hoe het gebruik van dashboards kan bijdragen aan inzichtelijke data? Lees dan snel verder!

verkeersstromen in google analytics

De verkeersstromen in Google Analytics

De verkeersstromen in Google Analytics

Voor veel website’s geldt dat ze zoveel mogelijk verkeer willen binnenhalen. Echter is het wel belangrijk dat de kwaliteit van dit verkeer goed is. De verkeerde mensen op je website binnenhalen levert niet veel op. Je wilt eigenlijk zoveel mogelijk mensen binnenhalen die interesse hebben in jouw product of dienst. Binnen het internet leiden er verschillende verkeersstromen naar jouw website. Het is belangrijk om deze verkeersstromen te meten met Google Analytics. De verkeersstromen hebben vaak verschillende eigenschappen. In dit artikel leggen we de verschillen tussen deze verkeersstromen uit.

verkeersstromen in google analytics

Haal meer uit Google Analytics

Haal meer uit Google Analytics

Google Analytics is dé dienst van Google voor het meten van website statistieken en gegevens. Het doel van Google Analytics is inzicht geven in bezoekersstromen, verkeersbronnen en paginaweergaves. Op basis van deze gegevens kom je er achter hoe je website presteert. Daarnaast is Google Analytics nauw verbonden met Google AdWords waardoor het eenvoudig is om advertentie en reclame campagnes te beheren. Het werken met Google Analytics is belangrijk om je website optimaal te laten presteren. Echter is het best ingewikkeld om er het maximale uit te halen. Daarom hebben wij hier een aantal tips opgesteld!