img

Facebook adverteren

Facebook heeft meer dan 6,8 miljoen dagelijkse Nederlandse gebruikers. Facebook wordt dus gezien als een effectief marketingmiddel. Je kunt heel gericht adverteren op je doelgroep doordat Facebook iedereen als het ware kent.
  • Vergroot je naamsbekendheid, aantal leads en interactie met doelgroep;
  • Mogelijkheid om je product of dienst creatief in de markt te brengen;
  • Advertentiekosten zijn relatief laag.

Justin van den Bergh

Head of PPC | Datage(e)k

Als Head of PPC heb ik de eer om de hele dag op Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, Reddit, Pinterest, TikTok en Snapchat te zitten. Niet om de hele dag kattenfilmpjes te kijken (oké, soms dan), maar om na te gaan wat 96% van Nederland precies doet op die sociale netwerken. En natuurlijk hoe we deze doelgroep kunnen bereiken. Welke doelgroep zit op welk netwerk? Welke gegevens houdt ieder netwerk bij van haar gebruikers? Hoe kunnen we dit inzetten voor advertising doeleinden? En Wat kost het om een stukje van de gehele userbase te bereiken? Zo kunnen we klanten adviseren om de juiste kanalen te gebruiken in de online marketingstrategie. En oh ja, ik draag verder met trots de zelfbenoemde titel ‘Tafeltenniskoning’.

Justin in zoekwoorden:

“Stressbestendig, Duizendpoot, Koffie lover, Gadget gek, Ondernemen, Ambitie.”

Waar kunnen we je bij helpen?

Neem contact op om vrijblijvend te sparren over jouw online kansen.

Werkwijze voor Facebook adverteren

Voordat we kunnen starten met Facebook adverteren willen we graag kennis met je maken! Wanneer jouw wensen zijn geformuleerd gaan we gezamenlijk de doelen bepalen om daarna te starten met het doorvoeren van een Facebook campagne om meer potentiële klanten te bereiken. Door de rankings van jouw Facebook advertenties doorlopend in de gaten te houden bereiken wij het gewenste resultaat met Facebook advertenties.

Meer over adverteren op Facebook

Facebook is al jaren een heel populair social media platform. Het heeft inmiddels zo’n 10 miljoen gebruikers in Nederland van verschillende leeftijden.

Hierdoor is Facebook bij uitstek een zeer interessant medium om op te adverteren. Naast dat er veel doelgroepen op Facebook te vinden zijn, maakt Facebook het ook relatief eenvoudig om bij de juiste doelgroepen te adverteren.

Verschillende soorten advertenties

Binnen Facebook kun je op verschillende manieren onder de aandacht komen van je publiek. Een van de bekendste manieren van adverteren op Facebook is de tijdlijn advertentie. Dit is promotionele content die op de tijdlijn van een Facebook gebruiker die binnen je doelgroep valt, verschijnt.

Deze promotionele content is onder te verdelen in een aantal categorieën.

  • Afbeelding;
  • Video;
  • Leadgen;
  • Carrousel afbeelding/video;
  • Instant Expierence (meerdere afbeeldingen/video’s.

Adverteren op Facebook, de kosten

Facebook kan zeer goedkoop zijn maar tegelijkertijd ook heel duur zijn om op te adverteren.

Voor de beeldvorming; Bij Epurple realiseren we regelmatig de volgende statistieken met Facebook advertenties:

  • 0,19 cent per klik;
  • 2 euro per conversie.

Dit soort statistieken worden mogelijk gemaakt door goede content, de juiste doelgroep en de juiste strategie.

In tegenstelling tot de bovenstaande statistieken kan adverteren op Facebook flink veel duurder uitvallen.

Vaak moet je er rekening mee houden dat het adverteren in het begin duurder zal zijn. Naarmate je advertenties wat langer online staan zullen de kosten gestaag afnemen.

Als je weet waar je mee bezig bent, is Facebook een hele rendabele manier van adverteren. Als je hier meer over wilt weten moet je zeker een kijkje nemen in ons artikel: De 5 belangrijkste voordelen van Social Media Marketing.

Bepalen van de strategie
Wij onderzoeken onder welke doelgroep we jouw advertenties het beste kunnen tonen. Zo kunnen we gericht targeten en een persoonlijke strategie voor je opstellen.
Ontwerpen en opzetten van de campagnes
Wij ontwerpen de Facebook campagnes en vervolgens zetten we deze ook voor je op én houden we ze voor je bij.
Maandelijkse rapportage
Iedere maand ontvang je een uitgebreide rapportage met de behaalde resultaten en conclusies die we uit deze statistieken kunnen trekken.
Doorlopend optimaliseren en uitbouwen van campagnes
Wij houden de Facebook campagne statistieken bij. Waar nodig optimaliseren we deze en bouwen we nieuwe functies om er nog meer resultaat uit te halen.

Reacties van klanten

Ervoor zorgen dat ons bedrijf minimaal op de eerste pagina van Google's zoekresultaten staat, is de allerbeste marketinginvestering die wij ooit hebben gedaan.
Hans van de Ven
Hans van de Ven
Algemeen Directeur
Epurple zorgt dat wij meer relevantere bezoekers via Google ontvangen. Door de korte lijnen is het fijn schakelen!
Pieter Middendorp
Pieter Middendorp
Marketing Manager Molecaten

Aan de slag met Facebook adverteren

Benieuwd geworden naar de mogelijkheden? Neem direct contact op!

We nemen binnen 24 uur contact op om een afspraak in te plannen.

Blogartikelen

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!