img

Conversie Optimalisatie

Conversie optimalisatie staat voor het verhogen van het aantal conversies op je website. In tegenstelling tot zoekmachine optimalisatie, wat leidt tot meer bezoekers, gaat conversie optimalisatie volledig in op de gebruikerservaring van de bezoekers op de website zelf.
  • Door middel van website analyse software knelpunten in kaart brengen;
  • Advies hoe een pagina te optimaliseren voor meer conversies;
  • Opzetten en uitvoeren van A/B tests.

Bas en Justin

Conversie Optimalisatie Specialisten

Waar Justin gespecialiseerd is in het analyseren van uitgebreide datasets, is Bas het creatieve brein achter de on-site optimalisaties. Zo vullen ze elkaar goed aan!

Samen gaan ze graag voor je aan de slag met het optimaliseren van de gebruikerservaring.

Bas en Justin in zoekwoorden:

“Klantreizen, Zoektermen, Conversie, Ondernemen, A/B Testen, Ambitie”

Waar kunnen we je bij helpen?

Neem contact op om vrijblijvend te sparren over jouw online kansen.

Wat is Conversie Optimalisatie?

Met Conversie Optimalisatie probeer je het maximale uit je website bezoekers te halen. Dit doe je door de kans, de hoeveelheid en de frequentie dat gebruikers een bepaalde actie op de website uitvoert te optimaliseren. Welke conversies dit zijn is volledig afhankelijk van jouw persoonlijke doelstellingen, de doelgroep en in welke fase van het aankoopproces de bezoeker zich bevindt. Op basis van ons uitgebreide klantreisonderzoek stemmen we dit met je af en stellen we een persoonlijke strategie op.

Onze Conversie Optimalisatie werkwijze

Wij proberen bepaalde factoren van de klantreis te beïnvloeden om zo bezoekers te veranderen in klanten. Dit doen wij door bijvoorbeeld het pad van een webshop tot de aankoop te optimaliseren en te testen.

Sommige optimalisaties en veranderingen zullen voor de hand liggen en daarom eenvoudig door te voeren zijn. Van de andere kant komen we ongetwijfeld ook zeer complexe website optimalisaties tegen. Zo is conversie optimalisatie altijd een uitdaging.

De optimalisaties die wij identificeren en vervolgens doorvoeren worden altijd netjes en gedetailleerd gecoördineerd. Iedere maand voeren wij nieuwe tests uit waardoor we van maand op maand steeds meer bezoekers om kunnen zetten naar klanten.

We starten onze samenwerking altijd met een vrijblijvende kennismaking om jouw wensen en de knelpunten van de website in kaart te brengen. Vervolgens bepalen we samen de doelstellingen zodat we weten waar we op moeten sturen en het succes van de campagnes kunnen meten. Daarna kunnen we starten met het opzetten van de eerste adviezen zodat we jou website gebruiksvriendelijker kunnen maken.

Om de werkwijze die wij hanteren voor Conversie Optimalisatie duidelijker te maken hebben we hieronder ons stappenplan voor je uitgewerkt.

Doelstellingen bepalen
Ten eerste bepalen we samen welke doelstellingen voor jou belangrijk zijn. Zo weten we waar we de campagnes op moeten sturen en kunnen we samen het succes evalueren.
Knelpunten identificeren
We onderzoeken je website met onze website analyse software. Zo kunnen we de belangrijkste knelpunten op het gebied van gebruiksvriendelijkheid in kaart brengen.
Potentiële verbeterpunten opstellen
Als de knelpunten in kaart gebracht zijn, onderzoeken wij de mogelijkheden om deze te optimaliseren. We leveren heldere verbeterpunten bij je aan en geven aan wat je kunt verwachten.
Testvorm bepalen
Vervolgens bepalen we welke testvorm het meest effectief is. Zo kunnen we kiezen voor A/B test, multi-variabele tests of een uitgebreid usability onderzoek. Wij zetten deze doorlopende tests op om op basis van bezoekersdata de beste pagina te bepalen.
Tests uitvoeren
De tests die wij hebben ingericht zullen voor een bepaalde tijd live moeten staan om voldoende data binnen te halen. De tijd dat een test online staat is per website verschillend.
Resultaten evalueren en advies uitwerken
Na het afronden van de tests meten wij op basis van de data de resultaten. We evalueren welke optie het beste lijkt voor de gebruikerservaring van jouw website. Tot slot verwoorden wij onze conclusies in een helder advies waarmee jij de aangedragen optimalisaties door kan voeren.

Gratis website scan

Ontvang direct een CRO analyse met verbeterpunten om jouw website te optimaliseren!
animationanimationanimation

Reacties van klanten

Ervoor zorgen dat ons bedrijf minimaal op de eerste pagina van Google's zoekresultaten staat, is de allerbeste marketinginvestering die wij ooit hebben gedaan.
Hans van de Ven
Hans van de Ven
Algemeen Directeur
Epurple zorgt dat wij meer relevantere bezoekers via Google ontvangen. Door de korte lijnen is het fijn schakelen!
Pieter Middendorp
Pieter Middendorp
Marketing Manager Molecaten

Aan de slag met Conversie Optimalisatie

Benieuwd geworden naar de mogelijkheden? Neem direct contact op!

We nemen binnen 24 uur contact op om een afspraak in te plannen.

Blogartikelen