HomeConversie Optimalisatie


Artikelen binnen de categorie:

Conversie Optimalisatie

Conversie optinalisatie tip, Usability, User Experience en Conversie

Twee conversie optimalisatie tips

Twee conversie optimalisatie tips

In dit artikel krijg je twee conversie optimalisatie tips die betrekking hebben tot de prijs. Conversie optimalisatie is een belangrijk aspect van e commerce. Een conversie is het behalen van een doel, bijvoorbeeld wanneer een bezoeker overgaat tot aankoop. Dit doel kan van alles zijn en er kunnen meerdere conversies zijn. Voor een webwinkel is een aankoop een conversie maar ook het inschrijven voor de nieuwsbrief is een conversie. Het meten van conversies is belangrijk omdat je op deze gegevens kan sturen. Op deze manier kun je meten of een aanpassing aan je website positieve gevolgen heeft. Een website kan worden geoptimaliseerd om het aantal conversies te verhogen.

Conversie optinalisatie tip, Usability, User Experience en Conversie

Usability, User Experience en Conversie

Usability, User Experience en Conversie?

Usability, User Experience en Conversie zijn termen die vaak langskomen als het gaat om online marketing. Naast het aantrekken van verkeer naar je website is het in goede banen leiden van dit verkeer op je website net zo belangrijk. Een vuistregel binnen marketing is dat het duurder is om een klant te winnen dan hem te behouden. Het is zonde om verkeer aan te trekken en hier vervolgens op een ineffectieve manier mee om te gaan. Hierbij zijn termen zoals Usability, User Experience en Conversie erg belangrijk. Echter worden deze termen nog weleens door elkaar gehaald. In dit artikel lees je precies wat deze termen inhouden en hoe je ze moet inzetten.

Conversie optinalisatie tip, Usability, User Experience en Conversie

Call Tracking

Is Call Tracking de toekomst?

Eind 2016 heeft Google aangekondigd dat zij zullen gaan experimenteren met het zogenoemde Mobile-first index. Dit betekent dat Google niet meer de desktop versie van een website gebruikt als basis voor de ranking maar de mobiele versie. Google heeft in 2015 voor het eerst in verschillende landen meer zoekopdrachten via mobiele apparaten gehad dan via desktops. Dit heeft verschillende gevolgen voor online marketing. Nu worden namelijk ook alle toepassingen die de mobiele versie met zich mee brengt belangrijker. Bezoekers kunnen namelijk vanaf een zoekopdracht direct overgaan tot een telefonische conversatie. Call Tracking maakt het voor bedrijven mogelijk om deze leads te volgens en zich optimaal aan te passen aan de veranderingen.

Conversie optinalisatie tip, Usability, User Experience en Conversie

M commerce wordt steeds belangrijker

Wat is M commerce?

Een tijd geleden was E commerce amper van toepassing. Verschillende ondernemers hebben zich destijds vergist in de impact die deze ontwikkeling met zich mee bracht. Anno 2017 is E commerce niet meer weg te denken! De volgende stap in deze ontwikkeling is M commerce. Dit zijn online aankopen gedaan op mobiele apparaten. Het aantal bezitters van een smartphone is de laatste jaren enorm gestegen. Dit brengt natuurlijk enige veranderingen met zich mee: steeds meer mensen gaan aankopen doen via hun smartphone.

Conversie optinalisatie tip, Usability, User Experience en Conversie

In 5 stappen A/B testen

De A/B test of multivariabele test wordt al tientallen jaren gebruikt in onder andere kranten en tijdschriften, waarbij een deel van de kranten de ene variatie meekrijgen, en een deel de andere variatie. Zo kan er getest worden welke variant het meest gewenste gedrag oplevert, bijvoorbeeld aantal verkopen of contactaanvragen. Het voordeel van een A/B test is dat de testgroep niet weet dat er een test plaatsvindt, waardoor deze zijn gedrag niet (onbewust) aan zal passen.