• 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • %
Bezoekers blijven langer
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • %
Bezoekers bouncen minder vaak
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • %
Bezoekers bekijken meer pagina's
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • %
Het zelfde aantal gebruikers vraagt vaker een offerte aan

Case: Please

Please 

“Wij houden van ondernemers! Unieke mensen die kansen zien, oplossingsgericht denken en durven te pioneren. Want ondernemers willen vooruit. En gaat het goed met je bedrijf? Dan krijg je het al snel druk. Dus volgt er personeel. Maar hoe regel je dat? En wat komt er allemaal bij kijken?

Bij Please vinden we dat ondernemers geholpen moeten worden met het scheppen van werkgelegenheid, hoe moeilijk dat door wet- en regelgeving soms ook wordt gemaakt.

Ons doel is bedrijven maximaal te laten groeien, door het wegnemen van de zorgen rondom werkgeven. Wij regelen alles rondom personeelszaken zodat jij je als ondernemer ongestoord kunt richten op je eigen doel: ondernemen!”

Klantvraag

Onze website is onze belangrijkste leadgenerator. Dagelijks bezoeken honderden mensen onze website en na ruim 2 jaar voldeed de site niet meer aan de klantbehoefte. Na diverse brainstormsessies hebben we duidelijke commerciële doelstellingen geformuleerd, zoals het vergroten van het aantal conversies, het verbreden van de marketing funnel en het optimaliseren van onze online vindbaarheid. Daarnaast was het belangrijk dat de nieuwe site betere aansluiting vond bij onze kernwaarden, USP’s en huisstijl. Andere essentiële speerpunten voor het nieuwe ontwerp waren: beheersbaarheid, schaalbaarheid, korte laadtijd en gebruiksvriendelijkheid voor alle devices. Uiteindelijk moesten alle optimalisaties bijdragen aan het beter bedienen van onze verschillende doelgroepen en het flexibel en snel kunnen inspelen op de vraag van deze doelgroepen.

Strategie

Er is gekozen voor een website die in basis die stuurt op conversie en merkbeleving, met een informatief deel om nieuwe bezoekers aan te trekken. De website is schaalbaar en modulair in opzet om wijzigingen en aanvullingen eenvoudiger te maken. Tot slot zijn veel interactiemogelijkheden op de website meetbaar gemaakt, om bezoekersgedrag nog beter te kunnen meten.

We hebben:

  • Wensen en eisen opgesteld voor vindbaarheid en gebruikerservaring
  • Sitestructuur bepaald
  • Wireframes opgesteld
  • Ontwikkelaar begeleid bij het bouwen van een SEO-vriendelijke website
  • Tekstenschrijvers begeleid bij het schrijven van SEO-vriendelijke teksten
  • Google Tag Manager geconfigureerd om veel interacties, die Google Analytics niet standaard meet, toch inzichtelijk te maken
  • Migratie en livegang begeleid

Resultaat

Het traject resulteerde in een volledig vernieuwde website die voldoet aan alle afgestemde wensen en eisen. Sinds de website live staat zijn er al indrukwekkende resultaten behaald. Zo blijven bezoekers langer op de website, is het bouncepercentage bijna gehalveerd, bekijken bezoekers ruim de helft meer pagina’s en is het conversieratio aanzienlijk gestegen. Er wordt de komende maanden nog hard gewerkt om de doelstellingen voor de vindbaarheid van de website in zoekmachines te vergroten.

Meer over deze diensten?

Wat is zoekmachine optimalisatie? (SEO)
Zoekmachine optimalisatie (SEO) is het verhogen van het aantal gratis relevante bezoekers door hogere organische posities te behalen in zoekmachines. Bij zoekmachine optimalisatie zijn zowel de inhoud (teksten) van de website, de linksverwijzingen en de techniek achter de website van belang. Door deze aan te laten sluiten bij de richtlijnen en algoritmes van Google stijgt je website in de zoekresultaten en word je beter gevonden.

Lees meer!

Bezoekers omzetten naar conversies
Conversie optimalisatie is het verhogen van het aantal conversies op de website. In tegenstelling tot zoekmachine optimalisatie, wat leidt tot meer bezoekers, gaat conversie optimalisatie volledig in op de gebruikerservaring van de bezoekers op de website zelf. Waardoor haken bezoekers op je site af? Waarom vullen ze geen contactformulier in? Middels conversie optimalisatie onderzoekt Epurple de knelpunten en voorziet jou als klant met concrete adviezen om de website te verbeteren.

Lees meer!

Een goede website als basis voor resultaat
Iedere ondernemer is op zoek naar resultaat. In de zoektocht naar dat resultaat is een goede website onmisbaar geworden. Daarom biedt Epurple aan om de webdevelopment, oftewel het maken van de website voor jouw organisatie, over te nemen. Door de webdevelopment van jouw website uit te besteden aan Epurple werken we samen aan een website die meer oplevert dan dat deze kost, een website die zorgt voor het resultaat dat jij voor ogen hebt!

Lees meer!

Wat is Google Analytics?
Google Analytics is een uitgebreide tool die het mogelijk maakt de manier waarop bezoekers gebruik maken van jouw website te analyseren. Waardevolle statistieken zijn bijvoorbeeld: sessies, paginaweergaven, pagina’s per sessie, gemiddelde sessieduur, bounce-percentage en het percentage nieuwe sessies.

Lees meer!

Wil je dit ook? Kom vrijblijvend met ons in contact!




Bekijk videocase

Vrijblijvend adviesgesprek?

Ontvang vrijblijvend advies van de beste specialisten over jouw online mogelijkheden en kansen.

Meer over ons

We verwerven continue nieuwe inzichten en ideeën over online marketing. Zo analyseren wij data die wij verzamelen uit bijvoorbeeld Google Analytics, Google Adwords of Google Webmastertools. Deze data zetten wij om in duidelijke taal, zodat wij keer op keer passende strategieën kunnen ontwikkelen voor het optimaliseren van de website en het verbeteren van de advertentiecampagnes.

030 227 05 94Online Marketing bureau Epurple

We maken graag vrijblijvend kennis met je