• 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • %
Bezoekers blijven langer
  • 0
  • 1
  • 0
  • 1
  • 2
Return On Ad Spend

Case: Banierhuis

Banierhuis

De fietsenwinkels van Banierhuis zijn al meer dan 80 jaar een begrip in Utrecht en omstreken. Recht tegenover het NS-station Utrecht Terwijde ligt deze prachtige fietsenwinkel, met een uitgebreid assortiment én een grote, zichtbare werkplaats. De fietsenwinkels van Banierhuis staan bekend om hun grootste assortiment nieuwe fietsen van de regio Utrecht.

Naast nieuwe fietsen en electrische fietsen verkoopt Banierhuis ook tweedehandsfietsen. Uiteraard zijn die helemaal tip-top in orde gemaakt. De medewerkers staan voor betrouwbaarheid en service. “Wij bestaan al 82 jaar omdat wij eerlijk werk leveren en goede service bieden.” Mensen die op de fiets naar het station komen om met de trein naar hun werk te gaan, kunnen hun fiets ’s ochtends ter reparatie bij Banierhuis brengen, en ’s avonds op de gerepareerde fiets weer naar huis fietsen. Dat is pas service! 

Klantvraag

Banierhuis.nl draaide eerst op Magento. Dit leverde voor Banierhuis veel problemen op, met name bij de communicatie tussen het voorraadsysteem dat ze gebruikte en het CMS van de webshop. Ze waren een migratie gestart waarbij de hele webshop werd overgezet naar Prestashop. Deze uitdaging bleek te groot voor hun toenmalige webbouwer en ze waren met spoed op zoek naar een partij die de werkzaamheden kon overnemen en afronden.

Strategie

Middels Google Shopping zijn campagnes ingericht waarmee specifieke productcategorieën en/of merken gepromoot kunnen worden. Hierbij wordt actief gestuurd op minimale kosten per conversie en vooral maximale ROAS (=Return on Ad Spend). Door extra focus aan te brengen op goedlopende producten en categorieën, kan het resultaat vervolgens verder verhoogd worden. Producten en categorieën die niet de beoogde resultaten halen, worden uitgesloten. Door vervolgens op micro-niveau te optimaliseren op o,a, apparaten (mobiel/tablet/desktop) en tijd (uur van de dag/dag van de week) kan de ROAS iedere week iets stijgen. Tot slot biedt feedmanagement en -optimalisatie de mogelijkheid om op feedniveau verbeteringen toe te passen.

We hebben:

  • Samen met Banierhuis een geschikte ontwikkelaar gevonden
  • Migratie op SEO vlak begeleid
  • Ondersteund bij SEO optimalisaties
  • Google Shopping advertenties uitgebreid en geoptimaliseerd

Resultaat

De resultaten zijn erg positief! Het nieuwe CMS communiceert veel beter met het voorraadsysteem, conversies worden nauwkeurig gemeten en de Google Shopping campagnes zijn succesvol.

Meer over deze diensten?

Wat is zoekmachine optimalisatie? (SEO)
Zoekmachine optimalisatie (SEO) is het verhogen van het aantal gratis relevante bezoekers door hogere organische posities te behalen in zoekmachines. Bij zoekmachine optimalisatie zijn zowel de inhoud (teksten) van de website, de linksverwijzingen en de techniek achter de website van belang. Door deze aan te laten sluiten bij de richtlijnen en algoritmes van Google stijgt je website in de zoekresultaten en word je beter gevonden.

Lees meer!

Bezoekers omzetten naar conversies
Conversie optimalisatie is het verhogen van het aantal conversies op de website. In tegenstelling tot zoekmachine optimalisatie, wat leidt tot meer bezoekers, gaat conversie optimalisatie volledig in op de gebruikerservaring van de bezoekers op de website zelf. Waardoor haken bezoekers op je site af? Waarom vullen ze geen contactformulier in? Middels conversie optimalisatie onderzoekt Epurple de knelpunten en voorziet jou als klant met concrete adviezen om de website te verbeteren.

Lees meer!

Een goede website als basis voor resultaat
Iedere ondernemer is op zoek naar resultaat. In de zoektocht naar dat resultaat is een goede website onmisbaar geworden. Daarom biedt Epurple aan om de webdevelopment, oftewel het maken van de website voor jouw organisatie, over te nemen. Door de webdevelopment van jouw website uit te besteden aan Epurple werken we samen aan een website die meer oplevert dan dat deze kost, een website die zorgt voor het resultaat dat jij voor ogen hebt!

Lees meer!

Wat is Google Analytics?
Google Analytics is een uitgebreide tool die het mogelijk maakt de manier waarop bezoekers gebruik maken van jouw website te analyseren. Waardevolle statistieken zijn bijvoorbeeld: sessies, paginaweergaven, pagina’s per sessie, gemiddelde sessieduur, bounce-percentage en het percentage nieuwe sessies.

Lees meer!

Wil je dit ook? Kom vrijblijvend met ons in contact!




Vrijblijvend adviesgesprek?

Ontvang vrijblijvend advies van de beste specialisten over jouw online mogelijkheden en kansen.

Meer over ons

We verwerven continue nieuwe inzichten en ideeën over online marketing. Zo analyseren wij data die wij verzamelen uit bijvoorbeeld Google Analytics, Google Adwords of Google Webmastertools. Deze data zetten wij om in duidelijke taal, zodat wij keer op keer passende strategieën kunnen ontwikkelen voor het optimaliseren van de website en het verbeteren van de advertentiecampagnes.

030 227 05 94Online Marketing bureau Epurple

We maken graag vrijblijvend kennis met je