Molecaten Case Website Migratie

Molecaten Website Migratie

Benieuwd hoe wij Molecaten begeleidde bij hun migratie naar een volledig nieuwe en mobile-first website en 100% SEO waarde wisten te behouden? Lees dan snel verder!

Bekijk de website
100
%
SEO waarde behouden
13.000
+
URL's in kaart gebracht
13,35
%
Groei in organisch verkeer sinds de livegang

Case: Website migratie Molecaten

Molecaten beschikt in totaal over 18 campings en vakantieparken die verdeeld zijn over Nederland en Hongarije. Deze prachtige campings en vakantieparken liggen aan de kust, in de bossen of direct aan het water. De mogelijkheden voor kamperen of het huren van een huisje of bungalow zijn eindeloos; luxe, knus, rustig of juist met veel vermaak. Stuk voor stuk zijn het parken voor de mooiste vakanties en leukste herinneringen. Kortom, bij Molecaten kunnen vakantiegangers grenzeloos genieten op de beste plekjes.

Klantvraag

Molecaten wilde migreren naar een volledig nieuwe en bovendien mobile-first website. Zonder hier negatieve effecten van te merken qua organische vindbaarheid.

Strategie

Wij van Epurple zijn niet de enige die Molecaten hebben geholpen bij het realiseren van de bovenstaande klantvraag. Gedurende dit project hebben wij namelijk nauw samengewerkt met softwareontwikkelaar Kwilia en bureau StandOut.

Waar Kwilia zich volledig richtte op de techniek en de backend van de website, hield StandOut zich hoofdzakelijk bezig met het design en de front-end van de nieuwe website.

Epurple is vervolgens aangehaakt in de rol van SEO consultant. Hierbij hebben wij het gehele traject van a-z in goede banen geleid. Om er voor te zorgen dat de nieuwe website na livegang geen dip in organisch verkeer en rankings zou ondervinden, hadden wij intensief contact met de Marketing Manager van Molecaten; Pieter Middendorp.

Door te starten met een uitgebreide 0-meting en alle bestaande URL’s in kaart te brengen hadden wij een goed overzicht van alle belangrijke pagina’s op de website. Op basis van uitgebreide analyses is er in overleg met Molecaten en de andere partijen een website redesign uitgevoerd. Hierbij hebben wij ook bijgedragen aan het optimaliseren van de opbouw van de pagina’s en de URL- en menustructuur. Tot slot zijn de redirects één voor één klaar gezet en hebben wij alles uiteraard nog uitvoerig getest voor de livegang van de nieuwe website.

Epurple heeft Molecaten begeleid bij:

  • Redirects voor het zoveel mogelijk behouden van bestaand verkeer;
  • Volledige redesign van de website;
  • Optimaliseren en moderniseren van de menustructuur en andere cruciale onderdelen van de website;
  • Optimaliseren van de laadtijden;
  • Het slimmer laden van afbeeldingen.

Behaalde resultaten

  • 14,86% meer transacties in totaal;
  • 13,60% meer omzet in totaal;
  • 64,40% meer omzet via de mobiele website;
  • 65,57% meer transacties via de mobiele website;
  • 32,40% meer gebruikers op de mobiele website;
  • 100% van de SEO waarde weten te behouden.

Daarnaast is in de onderstaande afbeelding te zien dat sinds de livegang van de nieuwe website het organische verkeer geen dip heeft gekend. Sterker nog, na een aantal maanden levert de nieuwe website meer verkeer dan ooit tevoren op!

img

Vrijblijvend adviesgesprek?

Benieuwd geworden naar de mogelijkheden? Neem direct contact op!

We nemen binnen 24 uur contact op om een afspraak in te plannen.

Onze andere cases

Huidtherapie Groene Hart
CoolSculpting
Dakdekker Fedim
iFresh
Banierhuis
DealDonkey
Armada Mobility
My Flexwork
Van Happen Containers
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!