Banierhuis

Bekijk hier de klantcase; Banierhuis. Samen hebben wij de klantvraag aan de hand van een zorgvuldig uitgedachte strategie weten om te zetten in tastbare resultaten.

Bezoek de website
34
%
Bezoekers blijven langer
12
Return on Ad Spend

Case: Banierhuis

De fietsenwinkels van Banierhuis zijn al meer dan 80 jaar een begrip in Utrecht en omstreken. Recht tegenover het NS-station Utrecht Terwijde ligt deze prachtige fietsenwinkel, met een uitgebreid assortiment én een grote, zichtbare werkplaats. De fietsenwinkels van Banierhuis staan bekend om hun grootste assortiment nieuwe fietsen van de regio Utrecht.

Naast nieuwe fietsen en electrische fietsen verkoopt Banierhuis ook tweedehandsfietsen. Uiteraard zijn die helemaal tip-top in orde gemaakt. De medewerkers staan voor betrouwbaarheid en service. “Wij bestaan al 82 jaar omdat wij eerlijk werk leveren en goede service bieden.” Mensen die op de fiets naar het station komen om met de trein naar hun werk te gaan, kunnen hun fiets ’s ochtends ter reparatie bij Banierhuis brengen, en ’s avonds op de gerepareerde fiets weer naar huis fietsen. Dat is pas service! 

Klantvraag:

Banierhuis.nl draaide eerst op Magento. Dit leverde voor Banierhuis veel problemen op, met name bij de communicatie tussen het voorraadsysteem dat ze gebruikte en het CMS van de webshop. Ze waren een migratie gestart waarbij de hele webshop werd overgezet naar Prestashop. Deze uitdaging bleek te groot voor hun toenmalige webbouwer en ze waren met spoed op zoek naar een partij die de werkzaamheden kon overnemen en afronden.

Strategie

Middels Google Shopping zijn campagnes ingericht waarmee specifieke productcategorieën en/of merken gepromoot kunnen worden. Hierbij wordt actief gestuurd op minimale kosten per conversie en vooral maximale ROAS (=Return on Ad Spend). Door extra focus aan te brengen op goedlopende producten en categorieën, kan het resultaat vervolgens verder verhoogd worden. Producten en categorieën die niet de beoogde resultaten halen, worden uitgesloten. Door vervolgens op micro-niveau te optimaliseren op o,a, apparaten (mobiel/tablet/desktop) en tijd (uur van de dag/dag van de week) kan de ROAS iedere week iets stijgen. Tot slot biedt feedmanagement en -optimalisatie de mogelijkheid om op feedniveau verbeteringen toe te passen.

Epurple heeft

  • Samen met Banierhuis een geschikte ontwikkelaar gevonden
  • Migratie op SEO vlak begeleid
  • Ondersteund bij SEO optimalisaties
  • Google Shopping advertenties uitgebreid en geoptimaliseerd

Resultaat

De resultaten zijn erg positief! Het nieuwe CMS communiceert veel beter met het voorraadsysteem, conversies worden nauwkeurig gemeten en de Google Shopping campagnes zijn succesvol.

Vrijblijvend adviesgesprek?

Benieuwd geworden naar de mogelijkheden? Neem direct contact op!

We nemen binnen 24 uur contact op om een afspraak in te plannen.

Bericht verzonden!

Onze andere cases

DealDonkey
Armada Mobility
My Flexwork
Van Happen Containers
OKT Amsterdam
Slotenmaker Fedi
Annexum
Verbindion
Please