a-e-case

A&E Personeelsdiensten

Benieuwd hoe wij A&E Personeelsdiensten, dé allround arbeidsspecialist voor het MKB, hebben geholpen bij het verhogen van het aantal directe sollicitaties via de website? Lees dan snel verder!

Bezoek de website
3963
Deelnemers aan de A/B test
25,4%
Betere conversie
1
Hele blije klant

Case: A&E Personeelsdiensten

A&E Personeelsdiensten is de allround arbeidsspecialist voor het MKB. In de regio Nieuwegein, Houten, IJsselstein, Utrecht en Vianen voorziet het bedrijven van werving & selectie, HRM advies, uitzenden en detachering.

Klantvraag

Kleine details op een vacaturepagina kunnen het verschil maken tussen wél en níet solliciteren. Voor de bezoekers van A&E Personeelsdiensten was het tot voorheen niet in één oogopslag duidelijk waar de directe sollicitatiemogelijkheid te vinden was op de pagina. Men moest immers helemaal omlaag scrollen (wat op mobiele apparaten aanzienlijk langer is dan op desktop), waardoor de kans groot is dat er niet gesolliciteerd wordt.

Strategie

We analyseerden het bezoekersgedrag middels o.a. Google Analytics en heatmaps van de vacaturepagina. Al snel kwamen we tot de conclusie dat men ‘slechts’ 75% van de pagina bekeek, terwijl de sollicitatieknop pas op 90% zichtbaar werd.
Bovendien viel de knop niet genoeg op doordat de kleur van de knop gelijk was aan de achtergrond van de website. Slechts de rand van de knop werd in een andere kleur weergegeven.

Wat we hebben gedaan:

  • Middels een ‘sticky CTA’ (balkje vastgeplakt onderaan de browser) altijd een ‘direct solliciteren’ knop in beeld gezet, ongeacht hoe ver je aan het scrollen bent. Zo wordt de bezoeker continu herinnert aan het feit dat dit mogelijk is;
  • Een A/B test gedraaid met een andere knopkleur, om te zien of er vaker op geklikt werd;
  • Een extra knop toegevoegd bovenaan de vacature, zodat direct duidelijk wordt dat deze vacature nog open staat.

Resultaat

Uit de verschillende aanpassingen en testen zagen we een toename van 25,4% in het aantal doorklikken naar het sollicitatieformulier. De ‘sticky CTA’ zorgde zelfs voor een toename van 34% in het aantal doorklikken. Deze wijzigingen zijn dan ook direct doorgevoerd op de website.

Vrijblijvend adviesgesprek?

Benieuwd geworden naar de mogelijkheden? Neem direct contact op!

We nemen binnen 24 uur contact op om een afspraak in te plannen.

Onze andere cases

Brouwers
Philadelphia Cliënten
Zelfstandigen Bouw CRO Case
Annexum
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!